شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کشنده بایک X9
در نمایشگاه اصفهان معرفی شد

 بهمن دیزل که یکی از شرکت‌های با سابقه و خوشنام در عرضه خودروهای سبک و سنگین است، در هفدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان کشنده بایک X9 را به عنوان محصول جدید خود به نمایش گذاشت. این کشنده قرار است در خطوط تولید بهمن دیزل مونتاژ شده و به عنوان یک محصول پرمیوم برای رقابت با کشنده‌های اروپایی به بازار عرضه شود. طراحی این کشنده حاصل همکاری بایک و دایملر مرسدس است که این مساله سبب شده کشنده بایک X9 ظاهری به‌روز و جذاب داشته باشد.



در بخش قوای محرکه کشنده بایک X9 به پیشرانه 6 سیلندر خطی دیزلی با حجم 12.9 لیتر به همراه توربو توربوشارژ، اینترکولر و سیستم کنترل آلایندگی SCR مجهز است. این پیشرانه که ساخت شرکت کامینز بوده و با کد X13NS5-560 شناسایی می‌شود توانایی تولید 560 اسب‌بخار قدرت در 1800 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 2600 نیوتن‌متر در دور 1000 تا 1400 را دارا است. در کنار این پیشرانه که دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است، از جعبه دنده 12 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان استفاده شده است. این جعبه دنده دارای ریتاردر 5 مرحله هیدرولیکی است و همچنین نوع کلاچ به کار رفته در آن نیز از نوع تک صفحه‌ای خشک با فنر دیافراگرامی است.



مخرن سوخت بایک X9 از نوع آلومینیومی بوده و ظرفیت آن 290+560 لیتر است که در نهایت 1050 لیتر را در دسترس قرار می‌دهد. ابعاد این کشنده دارای طول،عرض، ارتفاع و فاصله دو محور به ترتیب 6250، 2550، 3950 و 3800 میلی‌متر بوده و وزن خالص و ناخالص بایک X9 به ترتیب 7950 و 18000 کیلوگرم است. سیستم تعلیق به کاررفته در محور جلو کشنده بایک X9 از نوع فنر تخت چند لایه پارابولیک مجهز به میل موجگیر و کمک فنر هیدرو تلسکوپی بوده و تعلیق عقب آن نیز از نوع بادی دارای 4 بالشتک هوا مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع (ECAS) است.

 


کشنده بایک X9 در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی به امکاناتی چون کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی (EPB)، دارای تاییدیه ADR براساس استاندارد اروپا برای حمل کالای خطرناک (تانکر سوخت)، سیستم محدود کننده سرعت، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، دسته تعویض دنده پشت فرمان، چراغ‌های جلو LED، سیستم چندرسانه‌ای 12.3 اینچی لمسی مجهز به رادیو، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، درگاه کارت حافظهSD و USB، مجهز به کلیدهای کنترلی روی فرمان، شیشه بالابر برقی، صندلی راننده پنوماتیک با قابلیت تنظیم در 6 جهت و دارای گرم‌کن و سردکن، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم گاز درجا، بخاری و کولر درجا، یخچال مسافرتی، ماکروویو، ترمزهای دیسکی با دو مدار مستقل در محور جلو و عقب، ترمز اتوماتیک ضد قفل هوشمند مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی ترمز (EBS)، سیستم ضد لغزش (ASR)، سیستم کنترل پایداری، ترمز دستی پنوماتیک با عملکرد روی محور عقب و غیره اشاره کرد.



هنوز زمان دقیق عرضه و قیمت نهایی کشنده بایک X9 اعلام نشده است اما به طور قطع قیمت آن فراتر از کشنده BD500 خواهد بود. بهمن دیزل در برنامه دارد تا در هر سال دو محصول جدید را به بازار روانه کند. بایک X9 یکی از محصولات جدید شرکت بهمن دیزل در سال جاری است.

نظر دهید