شبکه‌های اجتماعی

تویوتا یاریس ۲۰۲۲ برای تایلند معرفی شد
اتومبیل فارسی - تویوتا آتیو/ویوس

نسل چهارم بچه کرولا


تویوتا به تازگی نسل چهارم تویوتا آتیو/ویوس را که مختص بازار‌های جنوب شرقی آسیا، چین و تایلند است را معرفی کرد. از نظر ابعاد این خودرو کاملا شبیه به یک بچه کرولا است اما از نظر ظاهری، به لطف ورودی‌هوای بزرگ و چراغ‌های باریک جلو که با یک قطعه تزئینی به یکدیگر متصل شده‌اند چهره‌ای بسیار تهاجمی دارد. نمای جانبی به لطف رینگ‌های 16 اینچی که بزرگتر از قبل شده و اصلاح خطوط و نسبت‌ها، مجلل‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. نمای عقب نیز با چراغ‌های LED و خروجی هوای سپر نمایی بسیار شیک و در عین حال اسپرت دارد که نسبت به نسل قبلی خود، بسیار شیک و جذاب شده است.


تویوتا برای افرادی که می‌خواهند چهره خودرو را اسپرت‌تر از قبل کنند یک پکیج به نام Presto در نظر گرفته است که با سفارش آن رکاب و زیر سپر‌های اسپرت و همچنین یک بال عقب به آتیو/ویوس اضافه می‌شود.


برخلاف نسل‌های گذشته که تماما بر روی پلتفرم‌های تویوتا ساخته شده است، تویوتا آتیو/ویوس به جای اینکه از پلتفرم TNGA-B تویوتا استفاده کند از پلتفرم جدید دایهاتسو یعنی DNGA-B (Daihatsu New Global Architecture) بهره می‌برد. مزیت استفاده از این پلتفرم، رشد چند میلیمتری ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبل است. با این اوصاف آتیو/ویوس 4425 میلیمتر طول، 1740 میلیمتر عرض، 1480 میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2620 میلیمتر (70 میلیمتر بیشتر از نسل قبلی) دارد.


قوای محرکه خودرو تویوتا آتیو/ویوس از نوع چهار سیلندر 1.2 لیتر Dual VVT-iE تنفس طبیعی است که 98 اسب‌بخار قدرت و 110 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت در این خودرو به چرخ‌های جلو انحصارا توسط گیربکس اتوماتیک Super CVT-i انجام می‌شود. این خودرو مجهز به سه مود رانندگی Normal, Eco, Sport است. ترمز‌ها در نمونه ساب‌کامپکت هر چهارچرخ دیسک هستند و تعلیق جلو از نوع مک‌فرسون و تعلیق عقب از نوع پیچشی است.


زمانی که به عکس‌های کابین تویوتا آتیو/ویوس نگاه می‌کنید، کابین بسیار مدرن و جذابی را خواهید دید که یک سر و گردن از کلاس آن بالاتر و دارای متریال با کیفیتی همچون چرم است. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 9 اینچ با قابلیت اتصال به تلفن همراه و نمایشگر 7 اینچ نیمه دیجیتال پشت فرمان نیز از امکانات بصری این خودرو به حساب می‌آید.


چهار پوت USB، تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی هوا برای ردیف عقب، نور کابین در 64 رنگ، سیستم صوتی پایونییر با شش بلندگو، سیستم Toyota Safety Sense همراه با ADAS ( کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از عقب و سیستم هشار نقطه کور) از امکانات ایمنی و رفاهی خودرو تویوتا آتیو/ویوس محسوب می‌شود.


تویوتا آتیو/ویوس در حال حاضر در تایلند به قیمت 15.232 تا 19.472 دلار بسته به تریم به فروش می‌رسد. در مقام مقایسه نمونه بزرگتر یعنی کرولا در تایلند 29.932 دلار قیمت دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه