شبکه‌های اجتماعی

کاهش دو میلیونی قیمت سمند LX در طرح فروش فوری

در تنها دو روز

در ادامه طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو در روز نهم دو محصول پژو 206 تیپ 2 و ایکو سمند ال ایکس EF7 به فروش گذاشته شده است. از نکات جالب توجه در فروش فوری فردا تغییر دو میلیونی ایکو سمند ال‌ایکس EF7 است. این خودرو در فروش فوری روز شنبه به قیمت 73,480,000 تومان به فروش رسیده است در حالی‌که در طرح فروش فوری فردا تنها با حذف یکی از رنگ‌های انتخابی به قیمت 71,500,000 تومان به فروش گذاشته خواهد شد.

این تناقض قیمت در تنها دو روز بدون واکنش نسبت به شرایط بازار، قصد دارد اعلام کند که این فروش فوری باعث کاهش قیمت در بازار شده است، این در حالی است که بازار در رکود به سر برده و هنوز معلوم نیست آیا دقیقا این خودروهای پیش فروش شده در زمان مقرر یعنی پس از 30 روز به مشتریان تحویل می‌شود یا خیر؟

طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در ماه پایانی سال برای تنظیم بازار خودرو کشور و کاهش قیمت‌ها انجام شد، اما معلوم نیست این طرح سرانجامش به ایجاد بحران تازه در بازار خواهد انجامید یا به اهداف خود می‌رسد. با شرایط فعلی بازار بعید است این فروش فوری آن هم محدود به چند محصول خاص در چند روز متوالی به شرایط بازار کمک کند و باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شود.

نظر دهید


در همین زمینه