شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دلارا استرادل EXP
به مناسبت یادبود بُرد در ایندی 500

 

دلارا سال 1998 با ادی چیور در خودرو lR8 توانست اولین عنوان ایندیاناپولیس 500 را کسب کند. حالا بعد از 25 سال، این شرکت برای ادای احترام به این موفقیت یک نسخه ویژه بر اساس استرادل EXP با تولید محدود به 25 دستگاه تولید خواهد کرد.


رنگ بدنه (لیوری) با همکاری استودیو طراحی BorromeodeSilva ایجاد شده که دارای 23 ستاره به نشان تعداد پیروزی‌های دلارا در ایندی 500 است. نوشته XXV نیز گذشت 25 سال از برد اول این تیم را نشان می‌دهد. داخل کابین از تم خاکستری استفاده شده و پدل شیفتر‌ها و برخی از جزئیات به رنگ زرد درآمده تا تضاد بیشتری داشته باشد.


دلارا در سال 2023 برای استرادل به روز رسانی‌های فنی و عملکردی در نظر گرفته که حالا هر کدام از آنها با جعبه دنده جدید AMT robotized که در EXP استفاده شده عرضه خواهند شد. دلارا می‌گوید با این تغییر حالا تعویض دنده‌ها سریعتر و پویاتر انجام می‌شود. این خودرو اینترکولر و سیستم ترمز جدید دریافت می‌کند و برای توسعه آن ماه‌ها زمان صرف شده است.


استرادل که اولین خودرو جاده‌ای این شرکت به حساب می‌آید از پیشرانه چهارسیلندر 2.3 لیتر توربو بهره می‌برد که 400 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. دلارا این میزان نیرو و گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند که باعث ثبت شتاب اولیه 3.2 ثانیه می‌شود.


EXP نسخه پیست محور استرادل است که سقف ندارد و با تغییرات آیرودینامیک در سرعت 290 کیلومتر بر ساعت می‌تواند 1.250 کیلوگرم داون فورس تولید کند. این نمونه نیز از همان پیشرانه 2.3 لیتر توربو بهره می‌برد اما در اینجا 492 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب می‌شود بدانید این خودرو تنها 890 کیلوگرم وزن دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه