شبکه‌های اجتماعی

از قانون جدید بیمه شخص ثالث چه می‌دانید؟

بیمه شخص ثالث از سال 98، راننده محور می‌شود

بر اساس گفته های رئیس کل بیمه مرکزی، از سال آینده بیمه شخص ثالث به صورت آزمایشی به جای خودرو به راننده داده می‌شود.

 غلامرضا سلیمانی در این خصوص توضیح داد که طبق قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به پرخطر و کم خطر بودن راننده، ­از سال آینده بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده ­تعلق خواهد گرفت.
با توجه به گفته های وی عواملی همچون جنسیت راننده، سن او و کم خطر یا پر خطر بودن راننده نیز در مصوبه مربوط به بیمه شخص ثالث لحاظ خواهد شد و رانندگانی که رانندگی بهتری دارند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: «بانوانی وجود دارند که به صورت مرتب‌تر رانندگی می‌کنند، در سال آینده که بیمه شخص ثالث راننده محور می‌شود، این افراد تخفیفات ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند. زمانی که گفته می شود بیمه شخص ثالث به جای خودرو راننده محور خواهد بود به این معنی است که شخص راننده است که بیمه نامه را دریافت می‌کند و بیمه دیگر خودرو محور نیست. رانندگان زیادی وجود دارد که با خودروهای ارزان قیمت خوب رانندگی می‌کنند و کمترین تخلف را دارند، اما برخی از افراد با خودروهای گران قیمت بد رانندگی می‌کنند و افراد پرخطر محسوب می‌شوند.»
وی در انتها یادآور شد که در جهت راننده محور کردن بیمه شخص ثالث جنسیت، سن افراد و سابقه آن‌ها مطرح است و، چون خانم‌ها مرتب‌تر رانندگی می‌کنند بیشتر از بقیه از تخفیفات بیمه‌ای می‌توانند استفاده کنند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه