شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان UNI-V هیبریدی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد


محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه رونمایی از کراس‌اوور پارس خودرو به نام DL5، محصول وارداتی جدید این شرکت را لو داد.

بر اساس اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا شرکت پارس خودرو در آینده‌ای نزدیک قرار است چانگان UNI-V هیبریدی که با نام UNI-V iDD شناخته می‌شود، را به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه کند.

 

در حالی که مدیرعامل سایپا طول این سدان چینی را 15 سانتی‌متر بیش‌تر از نیسان تیانا (تی‌ینا) که پیش از این توسط پارس خودرو به عنوان یک سدان بزرگ و لوکس و جانشینی برای مدل محبوب ماکسیما عرضه می‌شد اعلام کرد، اما مشخصات فنی رسمی چانگان UNI-V iDD نشان دهنده کوتاه‌تر بودن حدود 17 سانتی‌متری طول این خودرو نسبت به تیانا است. تسلط مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا به ویژگی‌های محصولات جدید و آینده این گروه خودروسازی از این اظهار نظرهای فنی و دقیق به خوبی روشن و پیدا است.

هدف از انتخاب این سدان، احیای عرضه خودروهای لوکس توسط پارس خودرو در ذهن مشتریان است. لازم به ذکر است که این سدان خانوادگی بزرگ چانگان در کشورهای عربی همسایه ایران و روسیه نیز درحال عرضه است.

چانگان UNI-V هیبریدی دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت است که توانایی تولید 167 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 260 نیوتن‌متر را دارا است. در کنار این موتور بنزینی از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۷ اسب بخار نیز استفاده شده که گشتاور خروجی این موتور الکتریکی به ۳۳۰ نیوتن متر می‌رسد. ظرفیت باتری‌‌های این خودرو نیز ۱۸.۴ کیلووات ساعت است.

 

بیشینه سرعت این خودرو 215 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن نیز 6.5 ثانیه اعلام شده و زمان لازم برای شارژ باتری‌های UNI-V iDD نیز حدود 2.6 ساعت خواهد بود. در حالت تمام برقی چانگان UNI-V هیبریدی قابلیت پیمایش 100 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل باطری‌ها خواهد داشت.

جعبه دنده به کار رفته در چانگان UNI-V هیبریدی نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال قدرت به محور جلو بوده که این جعبه دنده دارای سامانه الکتریک درایو است.

 

نظر دهید


در همین زمینه