شبکه‌های اجتماعی

طرح جدید برای قیمت‌گذاری خودرو در بورس / کدام خودروها به بورس می‌روند؟
اتومبیل فارسی - عرضه خودرو در بورس کالا

رئیس سازمان بورس خبر داد

 

 

به گزارش اتومبیل فارسی؛ بعد از اخبار ضد و نقیضی که در روزهای اخیر در مورد قیمت‌گذاری خودرو در ستاد تنظیم بازار مطرح شد، حالا رئیس سازمان بورس از طرحی برای عرضه برخی خودروها در بورس کالا خبر داده است.

 

مجید عشقی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که در خصوص قیمت‌گذاری دستوری خودرو، از یک ماه قبل تصمیم‌گیری‌هایی شده بود، ولی در نحوه اجرا مسائلی وجود داشت. به گفته او، قرار شد قیمت‌گذاری دستوری در این حوزه به نحوی صورت گیرد که مصرف‌کننده، تولیدکننده و سهامداران منتفع شوند.


کدام خودروها به بورس می‌‌روند؟
رئیس سازمان بورس گفته است: «بخشی از خودرو‌های تولیدی خودروسازان مثل، خودرو‌های لوکس مشمول قیمت‌گذاری دستوری نیستند و در حال پیگیری هستیم تا وارد بورس کالا شوند.» به گفته او، خودرو‌هایی که مصرف‌کننده عمومی بیشتری داشته باشند با مکانیزمی که در ستاد تنظیم بازار تصویب شده، عرضه می‌شوند. البته به گفته عشقی تصمیم‌گیری در این مورد در نهایت بر عهده ستاد تنظیم بازار است اما بر اساس شنیده‌های او طرح تصویب می‌شود.


جزئیات طرح جدید
به گزارش بتاسهم، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین اشاره‌هایی به جزئیات طرح جدید خودرو داشته است؛ که از جمله آن می‌توان به فروش خودروهای اقتصادی بر اساس قیمت تمام شده و احتمالا پیش فروش‌های تا موعد تحویل اسفند، براساس تورم بخشی تحویل شوند و فروش‌های نقدی ۴۵ روزه بر اساس قیمت جدید، هماهنگی بیشتر برای حذف رانت، قرعه‌کشی و سیستم توزیع یارانه پنهان خودرو، عدم در نظر گرفتن قیمت‌های حبابی بازار خودرو برای تعیین قیمت کارخانه‌ای خودرو و در نهایت اجرای این قانون، هم خودروساز از زیان به ازای تولید هر خودرو فاصله می‌گیرد و هم با فروش‌های منظم هفتگی، بازار خودرو از آشوب و فضای دلالی تخلیه می‌شود؛ اشاره کرد. 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه