شبکه‌های اجتماعی

محدودیت های جدید برای پلاک گذاری خودروها در تهران

کاهش آلودگی هوای تهران در سال 1397

کیومرث کلانتری، مدیر کل محیط زیست استان تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، پیشنهاد داد پارکینگی در شهر تهران برای پلاک گذاری خودروها در نظر گرفته شود، و محدودیت هایی برای پلاک گذاری در نظر گرفته شود. به گفته وی، شهر تهران گنجایش تعداد محدودی از خودروها را دارد و نمی توان شاهد افزوده شدن تعداد خودروها در سطح شهر بود و بنابراین باید محدودیت هایی برای شماره گذاری خودروها برقرار گردد.
دیگر موضوعی که در این جلسه مطرح شد، ارایه گزارش اداره راهداری استان تهران در زمینه معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین بود. از آنجایی که خودروهای سنگین دودزا با تولید ذرات معلق، سهم بزرگی در آلودگی هوای پایتخت دارند، سختگیری های انجام شده بر روی معاینه فنی این خودروها توانسته به کاهش سطح آلودگی هوای تهران کمک کند.
مطابق اعلام نظر کلانتری، کیفیت هوای شهر تهران در سال 97 و ابتدای سال 98، نسبت به مدت مشابه قبل بهبود خوبی داشته است، به گفته وی، در این مدت هیچ روز ناسالمی برای همه گروه‌ها نداشتیم و هیچ روزی تعطیل نشد. همچنین این کارگروه اعلام کرد که نظارت مستمر بر روی سوخت توزیع شده در سطح شهر تهران همچنان ادامه خواهد داشت تا استاندارد بنزین در حد یورو 4 و استاندارد گازوئیل کمتر از 50 PPM گوگرد باشد.

نظر دهید


در همین زمینه