شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آماده سازی شوروم جدید و گمنام در تهران
تصاویر و ویدیوی ارسالی از راه‌اندازی شوروم جدید در تهران

 

بر اساس ویدیو و تصاویر ارسالی از سوی یکی از مخاطبان پایگاه خبری اتومبیل فارسی، یک شوروم جدید خودرو در خیابان پاسدارن تهران (بوستان هفتم) در حال راه‌اندازی است که در نمای بیرونی آن هیچ نام و نشانی از برند خارجی یا شرکت داخلی به چشم نمی‌خورد.


همانطور که در تصاویر و ویدیوی ارسالی مشخص است، تنها نوشته Coming Soon و تصویر مبهمی به صورت اوت‌لاین از یک کراس‌اوور روی شیشه‌های این شوروم نصب شده است.


احتمال می‌رود که با توجه به نهایی شدن آیین نامه واردات خودرو و صحبت‌های اخیر وزیر صمت، این شوروم متعلق به یکی از شرکت‌های وارکننده خودرو باشد که توانسته است با شریک خارجی خود به توافق برسد و مراحل اخذ مجوزهای لازم در داخل کشور را نیز در دست اجرا دارد. البته این مساله صرفا یک گمانه‌زنی اولیه است و هنوز هیچ کدام از فعالان بازار خودرو در کشور به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که با برند مشخص و خاصی برای واردات خودرو به توافق رسیده‌اند.


یکشنبه 17 مهر ماه بود که سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه یک نشست با فعالان معدنی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودرو اظهار کرد: «تعداد بسیاری (حدود ۳۰۰ درخواست توسط شرکت‌ها یا اشخاص حقوقی) برای واردات درخواست داده‌اند، اما تعدادی در همان ابتدا حذف شده‌اند؛ چرا که تاکید ما بر این است که واردکنندگان بایستی نمایندگی داشته و قادر به ارائه خدمات پس از فروش باشند که این تعدادِ حذف شده، مشمول این الزام نیستند. درخواست‌ها اخذ شده و بگونه‌ای نبود که ممنوعیتی وجود داشته باشد.»


وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: «درخواست اخذ شده و در حال پالایش و بررسی است. تا هفته گذشته، دو مورد از شرکت‌های درخواست کننده برای وزارت صمت مسجل شده که حائز شرایط برای واردات هستند اما قاعدتا بر تعداد آن‌ها افزوده و اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد. بر این اساس واردات خودرو قطعی خواهد بود و در آینده نزدیک شاهد ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود.»


با توجه به این صحبت‌های وزیر صمت و همچنین شورومی که در منطقه شمالی تهران در حال راه‌اندازی است، باید منتظر ماند و دید که آیا پای یک شریک خارجی و واردات خودرو در میان است یا خیر.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه