شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مزدا 3

آفتاب خودرو با مزدا


مزدا شاید یکی از برندهای نام آشنا در بازار ایران است که سابقه خوبی نیز از آن وجود دارد، مزدا 3 محبوب‌ترین محصول این شرکت در دهه 80 در ایران بود و فروش خوبی نیز داشت. مزدا به عنوان یکی از مطرح‌ترین خودروسازهای ژاپنی از سال 1997 با همکاری چانگان در چین آغاز کرد و جالب اینکه اولین محصول تولیدی این شرکت نیز همین مزدا 3 بود که تا امروز این همکاری در چین ادامه دارد.

 

آفتاب خودرو واردکننده محصولات مزدا

آفتاب خودرو از سال 1382 کار خود را آغاز کرده و در بخش واردات و خدمات پس از فروش برندهای معتبری که در ایران حضور داشته، فعالیت کرده است و از این بابت یکی از شرکت‌های خوشنام به حساب می‌آید و به گفته مدیرعامل این شرکت از سال 1401 با آزاد شدن واردات خودرو مذاکرات آفتاب خودرو با چندین شرکت آغاز شد و در نهایت با امکان سنجی که صورت گرفته است و مذاکرات صورت گرفته با شرکت چانگان برای واردات برند مزدا به ایران به توافق رسیدند.
کاظمی مدیرعامل آفتاب خودرو با اشاره به موضوع تحریم‌ها و مشکلات عقد قرارداد مستقیم گفت: بالاخره توانستیم در سال 1401 قراردادهای لازم را منعقد کنیم و از طریق شرکت واسط که اختیارات خود را نیز واگذار کرده است سفارش‌گذاری نمونه‌های اولیه را به سرانجام برسانیم و امیدواریم در هفته‌های پیش‌رو رونمایی از اولین محصولات مزدا در ایران انجام شود.

 

مزدا 3 اولین محصول افتاب خودرو در ایران

آفتاب خودرو محصولات مزدا را در سه نوع پیشرانه بنزینی، هایبرید و برقی به بازار عرضه خواهد کرد و نمونه‌های اولیه مزدا 3 به عنوان اولین محصول این شرکت بارگیری شده نزدیک به 200 دستگاه از این خودرو اوایل شهریور ماه به بازار عرضه خواهد شد. مزدا 3 و مزداCX30 دو محصولی هستند که آفتاب خودرو قصد دارد که ابتدا به بازار عرضه کند و بعد از آن به مرور دیگر محصولات نیز به کشور وارد خواهد شد.

 

6 عاملیت با استانداردهای مزدا در ایران

به گفته مدیرعامل آفتاب خودرو ابتدا 6 عاملیت در تهران، خراسان رضوی، گیلان، مازندران و بوشهر افتتاح شده و 10 عاملیت دیگر نیز در حال مذاکره است، همچنین دفتر مرکزی این شرکت در کیلومتر 5 جاده مخصوص تا دو هفته آینده نیز افتتاح خواهد شد.

 

محصولات آینده آفتاب خودرو در ایران

آفتاب خودرو قصد دارد دیگر محصولات مزدا را بازار عرضه کند که 2 مدل از آن‌ها هم اکنون نمونه‌های اولیه آن خریداری شده که شامل مزدا CX50 هایبرید و مزدا CX30 برقی است.همچنین با توجه به برنامه ریزی مزدا در چین برای تولید مزدا آراتا برقی و هیبریدی به نظر می‌رسد محصول لوکس این شرکت نیز به بازار ایران راه یابد.
با توجه به شرایط واردات و قیمت‌گذاری دیگر خودروها به نظر می‌رسد مزدا 3 باقیمت نهایی حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و مزدا CX30 بنزینی با قیمت حدودی 2 میلیارد و 900 میلیون تومان به بازار عرضه شود.

 

AutomobileFa Mazda cx30 14030421

نظر دهید


در همین زمینه