شبکه‌های اجتماعی

 تولید انبوه دو محصول جدید سایپا آریا و اطلس تا پایان امسال
اتومبیل فارسی - سایپا آریا

تحقق 106 درصدی برنامه تولید سایپا در سال99

 

 

گروه خودروسازی سايپا افزايش 12 درصدی توليد خودرو برای سال جاری را پيش‌بينی كرده و قرار است ضمن كنار گذاشتن خودروهای قديمی، توليد انبوه خودروهای جديد آريا و اطلس آغاز شود.

 

گروه خودروسازی سايپا با وجود سخت ترين شيوع ويروس كرونا كه باعث شده توليدات صنعتی در سطح جهان کاهش 15 درصدی داشته باشد، به دستاوردهای خوبی رسيده و با وجود اضافه شدن مشکلات تحریمی به این شرایط سخت، توانسته به بخش قابل توجهي از نيازهای مردمی در صنعت خودرو پاسخ دهد.

در اين ميان كارشناسان تاكيد دارند كه سايپا وارد مرحله جديدی از رشد و توسعه شده و با توجه به باوري كه نسبت به توان مهندسان و طراحان داخلي ايجاد شده، صنعت خودرو می‌تواند شاهد جهش کیفی و کمی باشد.

 

گروه خودروسازی سايپا در شرايطی وارد سال 1400 شده كه نرخ تحقق برنامه توليد در سال گذشته 106 درصد بوده و اين امر به منزله آن است كه مجموعه سايپا به خوبی توانسته برنامه هاي توليد خود را عملياتی كند. حال براي سال جاری هم رشد 12 درصدی توليد خودرو (479 هزار دستگاه) پيش‌بينی شده است.

رشد توليد در گروه خودروسازی سايپا با تولید انبوه محصولات جدید آریا و اطلس پيگيری می‌شود و این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری سهم تولید خودروهای کوییک و ساینا را افزايش دهد.

 

براساس گزارش های ارائه شده، تنوع محصولات برند سايپا در سال 97 تنها در 4 محصول خلاصه می‌شد اما اكنون 9 محصول در مجموعه سايپا توليد می‌شود، در اين ميان قرار است در سال 1400، محصولات قديمی از خط توليد خارج و جای آن محصولات جديد جايگزين شود؛ با اين اتفاق بايد منتظر تحولات جدید در سايپايی نوین بود.

 

طبق برنامه‌ريزی كه در بخش خودروهای سواری شركت سايپا صورت گرفته در سال جاری 50 هزار دستگاه خودروی شاهين، 15 هزار دستگاه آريا، 20 هزار دستگاه اطلس، حدود 147 هزار دستگاه خودرو از خانواده كوييک، 100 هزار دستگاه از خانواده تيبا و حدود 79 هزار دستگاه از خانواده ساينا توليد خواهد شد.

 

البته در برنامه سال 1400 سایپا، توليد 3 هزار دستگاه خودروی تجاری سنگين، 40 هزار دستگاه تجاری سبک و 25 هزار دستگاه وانت 151 نیز هدف گذاری شده است.

 

 

 

نظر دهید