شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان ترا
معرفی و نمایش رسمی در شیراز

پرشیا خودرو که نمایندگی ب‌ام‌و در ایران را بر عهده دارد، زیرمجموعه نسبتا جدیدی به نام مانیان خودرو را معرفی کرده است. نیسان ترا محصول جدید مانیان خودرو است که قرار است به صورت مونتاژی در دور تازه واردات خودرو عرضه شود و در نمایشگاه شیراز به صورت عمومی به نمایش گذاشته خواهد شد.

نیسان ترا یک شاسی‌بلند میان‌سایز است که به دلیل طراحی قوی، قابلیت‌های چشمگیر آف‌رودی و ویژگی‌های فناوری‌محور پیشرفته، توجه زیادی را در دنیای خودرو به خود جلب کرده است. این خودرو که ابتدا در نمایشگاه چین ۲۰۱۸ معرفی شد، به منظور پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای شاسی‌بلند‌ها در بازارهایی مانند جنوب شرق آسیا، چین و خاورمیانه طراحی شده است.


طراحی خارجی و نمای بیرونی نیسان ترا: جسورانه و پیشرو

طراحی نیسان ترا نمادی از استحکام و کارایی آن است. این شاسی‌بلند با فاصله قابل‌ توجه از زمین، نمایی عضلانی و خشنی دارد که توانایی‌های آف‌رودی آن را برجسته می‌کند. قسمت جلویی خودرو دارای جلوپنجره‌ی معروف V-motion نیسان است که توسط چراغ‌های LED باریک و زاویه‌دار احاطه شده و علاوه بر فراهم کردن دید عالی، ظاهر مدرن خودرو را بهبود می‌بخشد.

خطوط بدنه‌ی نیسان ترا و قوس‌های برجسته‌ی چرخ‌ها به ظاهر قوی آن کمک می‌کنند، در حالی که چرخ‌های آلیاژی در اندازه‌های مختلف، زیبایی بیشتری را به ارمغان می‌آورند. ریل‌های سقفی، اسپویلر عقب و صفحات محافظ، علاوه بر زیبایی، ویژگی‌های کارکردی را تقویت می‌کنند و روحیه ماجراجو و جسور خودرو را به نمایش می‌گذارند.

طول و فاصله بین محورهای نیسان ترا به ترتیب به ۴ هزار و ۹۰۰ میلی‌متر و ۲ هزار و ۸۵۰ میلی‌متر می‌رسد و عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب ۱۸۶۵ میلی‌متر و ۱۸۳۵ میلی‌متر است. البته بسته به بازار مقصد، ممکن است تفاوت‌هایی جزئی در ابعاد خودرو ایجاد شود. خودرو از لحاظ اندازه، بین مدل‌های ایکس‌تریل/ روگ و پاترول/ آرمادا در خط تولید نیسان قرار دارد. این خودرو در بازار چین، جایگزین مدل قبلی پالادین شده است. گفتنی است که «ترا» در زبان لاتین به معنای «کره زمین» است.

 

کابین و فضای داخلی نیسان ترا: جادار و پیشرفته

نیسان ترا یک کابین جادار و راحت را ارائه می‌دهد که برای حمل تا ۷ سرنشین طراحی شده است. مواد داخلی با سطوح نرم و روکش‌های بادوام که می‌توانند سختی‌های کارکرد روزانه را تحمل کنند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. چیدمان ارگونومیک عناصر فضای داخلی به معنای دسترسی راحت و بدون دردسر راننده به تمام کنترل‌ها و دکمه‌ها است و راحتی و ایمنی قابل اتکای خودرو را منعکس می‌کنند.


یکی از ویژگی‌های برجسته‌ نیسان ترا، سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی پیشرفته‌ آن است. صفحه نمایش لمسی مرکزی از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی کرده و امکان ادغام بی‌سیم گوشی‌های هوشمند برای جهت‌یابی، موسیقی و ارتباطات را فراهم می‌کند. علاوه بر این، نیسان ترا از چندین پورت USB، سیستم صوتی باکفیت و سیستم کنترل آب و هوای خودکار بهره می‌برد تا راحتی مسافران را در طول سفرهای طولانی افزایش دهد.

 

عملکرد و مشخصات فنی نیسان ترا: ساخته شده برای ماجراجویی

نیسان ترا با مجموعه‌ای از گزینه‌های متنوع و قدرتمند در بخش پیشرانه ارائه می‌شود تا توانایی پاسخگویی به نیازهای بازارهای مختلف وجود داشته باشد. رایج‌ترین گزینه، یک پیشرانه دیزلی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری است که با قدرت حدود ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر، عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

قابلیت‌های آف‌رود نیسان ترا یکی از نقاط قوت اصلی آن است. این شاسی‌بلند با ساختار بدنه روی شاسی (body-on-frame) قوی، که دوام را افزایش می‌دهد و پایه‌ای محکم برای مقابله با زمین‌های ناهموار فراهم می‌کند ساخته شده است. سیستم چهار چرخ محرک همراه با ویژگی‌هایی مانند کمک به شروع حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سراشیبی و دیفرانسیل قفل‌شونده عقب، اطمینان می‌دهد که نیسان ترا می‌تواند شرایط دشوار آف‌رود را به راحتی مدیریت کند.

عملکرد در جاده نیز به همان اندازه چشمگیر است، با نیسان ترا که سواری راحت و پایداری را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق جلوی مستقل و سیستم تعلیق عقب مولتی‌لینک، نقص‌های جاده را برطرف کرده و تجربه‌ی رانندگی نرمی را فراهم می‌کند. بدین ترتیب فرقی نمی‌کند که نیسان ترا روی جاده و در حال گاز زدن در بزرگراه‌ها باشد یا در کوهستان و مسیرهای آف‌رودی دیگر و در حال ماجراجویی: در هر صورت می‌توانید روی عملکرد جذاب و مشخخصات فنی قدرتمند خودرو حساب کنید.

 

تجهیزات ایمنی نیسان ترا: پیشرفته و جامع

ایمنی یک دغدغه اساسی برای نیسان است و نیسان ترا با مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌های ایمنی مجهز شده است. این شاسی‌بلند از سیستم‌های پیشرفته کمک‌رسان راننده (ADAS) مانند بررسی نقاط کور، سامانه هشدار انحراف از خطوط و هشدار ترافیک عقب است. این ویژگی‌ها با ارائه کمک به موقع و هشدار دادن به راننده از جلوگیری خطرات احتمالی و تصادفات کمک می‌کنند.

ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ‌ها (EBD)، سیستم کنترل داینامیک خودرو (VDC)، کنترل حرکت در سرازیری (HDC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (HBA)، سیستم ضد واژگونی (RMI)، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی (HSA)، نمایشگر هشدار آسیب دیدگی لاستیک (HAZ) و سیستم کنترل گشتاور موتور (EDC) از سایر سامانه‌های کمک‌رسان نیسان ترا محسوب می‌شوند.

نیسان ترا به طور کلی یک شاسی‌بلند سایزمتوسط بسیار ایمن محسوب می‌شود و نسخه ۲۰۱۸ آن با ۶ کیسه هوا موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه ASEAN NCAP شده است. امتیاز ایمنی سرنشین‌های بزرگسال ۳۲.۱۸ (از ۳۶)، سرنشین‌های کودک ۴۰.۷۴ (از ۴۹) و امتیاز کلی ایمنی ۱۲.۷۲ (از ۱۸) بوده است.


بررسی جایگاه نیسان ترا در بازار: یک مدعی قوی و محترم

نیسان نیسان ترا به عنوان یک شاسی‌بلند چندمنظوره و قابل اطمینان در یک سگمنت رقابتی بازار قرار دارد. این خودرو با مدل‌هایی مانند تویوتا فورچونر، میتسوبیشی پاجرو اسپرت و فورد اورست رقابت می‌کند که همگی انتخاب‌های محبوبی در بین خریداران شاسی‌بلند هستند. با این حال، نیسان ترا با ترکیبی از عملکرد قوی، فناوری پیشرفته و فضای داخلی راحت و جادار می‌تواند خود را از سایرین متمایز کند. البته گفتنی است که در حال حاضر، هیچ شاسی‌بلند شاسی مستقل جدیدی در بازار ایران وجود ندارد اما خودرو همچنان دارای رقبای احتمالی دیگری در بازار داخل خواهد بود.

نیسان ترا یک مدعی قوی در بازار شاسی‌بلند‌های سایز متوسط است که ترکیبی جذاب از طراحی زیبا و چشم‌نواز، عملکرد قابل اطمینان و فناوری‌های پیشرفته و مدرن را ارائه می‌دهد. طراحی قوی آن، همراه با ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و توانایی‌های آف‌رود، نیسان ترا را به یک وسیله نقلیه چندمنظوره مناسب برای شرایط رانندگی مختلف تبدیل کرده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه