شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لاماری ایما HEV
نخستین خودروی وارداتی لاماری هیبریدی است

 

آرین پارس موتور در نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم، لاماری ایما هیبریدی را به نمایش گذاشت. این محصول که قرار بود در کنار دیگر نسخه‌های لاماری ایما به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه خواهد شد.


مدیر بازاریابی آرین موتور، در مراسم معرفی لاماری ایما X، از عرضه زودهنگام نسخه هیبریدی این خودرو خبر داده بود و اعلام کرده نسخه تمام الکتریکی لاماری ایما نیز سال آینده در بازار ایران عرضه خواهد شد.


لاماری ایما هیبرید از نظر طراحی تغییراتی را پشت سر گذاشته است. در نمای جلو مجموعه سپر و جلوپنجره تغییر کرده و با استفاده از خطوط شکسته و زوایای تیزتر، چهره شبیه به لامبورگینی اوروس به خود گرفته است. تغییرات ظاهری این خودرو در نمای عقب هم به مجموعه سپر ختم می‌شود که ایجاد سطوح سیاه رنگ در قسمت پایینی و آبشش‌های تزیینی در پایین چراغ‌ها، چهره‌ای جسورتر و اسپرت‌تر به خود گرفته است. این فیس‌لیفت از لاماری ایما مدت کوتاهی است که در بازار چین با پیشرانه بنزینی نیز عرضه می‌شود.
دانگ‌فنگ پیش از این لاماری ایما هیبریدی را تنهای در کشورهای کنیا و پاناما عرضه کرده است و تا کنون این نسخه را در بازار چین نفروخته است. شرکت کارکاربابا، نماینده کنیایی این شرکت، برای فروش لاماری ایما هیبریدی از مشوق‌هایی مانند چند سال اینترنت رایگان و تلویزیون ۵۰ اینچی برای فروش این خودرو استفاده می‌کند.


لاماری ایما هیبریدی که عرضه آن در ایران وابسته به تخصیص ارز برای واردات خودرو است، در صورت عرضه در ایران با یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی عرضه خواهد شد. موتور بنزینی این خودرو توان تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور الکتریکی لاماری ایما HEV نیز بر اساس کاتالوگی که آرین پارس موتور منتشر کرده، ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آرین پارس موتور در کاتالوگ رسمی خود برآیند توان موتورهای این خودرو را اعلام نکرده است، اما با استناد به داده‌های منتشر شده توسط نماینده کنیایی این خودرو، می‌توان گفت مجموع توان موتورهای بنزینی و الکتریکی به 255 اسب بخار می‌رسد. این نیرو توسط سیستم انتقال قدرت HEV به تمام چرخ‌های لاماری ایما هیبریدی منتقل می‌شود.


لاماری ایما HEV با امکاناتی مانند 6 کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش خودرو، ترمز کمکی الکترونیک، سیستم پایش فشار باد تایرها، فرمان برقی چند حالته، دوربین ثبت وقایع، نمایشگر 10.25 اینچی، صفحه کیلومتر دیجیتالی، دوربین 360 درجه، سیستم هشدار عبور ترافیک عقب، سیستم تصفیه هوای کابین، رادار نقطه کور، هشدار باز شدن درها، سیستم کمکی تغییر لاین، سنسور پارک عقب و سانروف پانورامیک اسکای لایت عرضه خواهد شد.


آرین پارس موتور قصد دارد لاماری ایما هیبریدی را به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی مشهد که پایان هفته جاری برگزار می‌شود، رونمایی کند. این خودرو نخستین محصول وارداتی برند لاماری خواهد بود. آرین پارس موتور احتمالا در آینده نه چندان دور تغییرات ظاهری ایما HEV را روی نسخه بنزینی این خودرو نیز پیاده و آن را به بازار عرضه خواهد کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه