شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لاماری ایما فیس‌لیفت
دانگ فنگ T5 اوو با چهره جدید

 

دانگ فنگ امروز به صورت رسمی تصاویر نسخه فیس لیفت کراس اوور اسپرت خود را منتشر کرد. این محصول جذاب که در شاخه فورتینگ (Forthing که چینی‌ها به آن فنگ‌ژینگ Fengxing می‌گویند) تولید می‌شود، نخستین بار سه سال پیش رونمایی و روانه بازار شده بود. دانگ فنگ فورتینگ T5 اوو که در ایران با نام لاماری ایما شناخته می‌شود، در این فیس لیفت چهره‌ای تهاجمی تر به خود گرفته و می‌تواند گفت با این تغییرات بیش از پیش به لامبورگینی اوروس شبیه شده است.


با وجود این که تصاویر رسمی لاماری ایما فیس‌لیفت امروز منتشر شده، اما باید گفت این فیس لیفت دقیقا همان چیزی است که طی چند ماه گذشته به عنوان مدل هیبریدی در کشورهای پاناما و کنیا عرضه شده است. آرین پارس موتور نیز قصد دارد نسخه هیبریدی این خودرو را در تابستان سال جاری وارد بازار کند.


با این حال نکته‌ای که با انتشار تصاویر جدید از لاماری ایما فیس‌لیفت آشکار شد، این است که دانگ فنگ قصد دارد این فیس لیفت را علاوه بر پیشرانه هیبریدی با پیشرانه بنزینی نیز به بازار عرضه کند. تغییرات اصلی لاماری ایما فیس لیفت در نمای جلو اتفاق افتاده است. چراغ‌ها بدون تغییر باقی مانده، اما مجموعه سپر و جلوپنجره دوباره طراحی شده و این بار با جای استفاده از طرح آبشاری در جلوپنجره از خطوط افقی استفاده شده است. ترکیب این خطوط با زوایای شکسته و خطوط شارپ‌تر از قبل، چهره دانگ فنگ T5 اوو را خشن و تهاجمی کرده است.


در مجهزترین نسخه از لاماری ایما فیس لیفت، امکاناتی مانند دستیار تغییر لین و هشدار باز کردن در دیده می شود. دانگ فنگ به طور کلی تغییراتی را در تجهیزات و تیپ بندی این خودرو اعمال کرده است. برای نمونه فرمان چرمی از مدل پایه حذف شده یا به تیپ میانی دستیار صوتی اضافه شده و تغییراتی از این دست در تمام تیپ‌ها رخ داده است.

 


در بخش قوای محرکه لاماری ایما فیس‌لیفت، همچنان یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 197 اسب بخار برای این خودرو در نظر گرفته شده است و دو مدل پایه به پیشرانه با کد 4A95TD مجهز است در حالی که تیپ‌های بالاتر که با پسوند Mach تفکیک می‌شود، به پیشرانه DFMC15TP1 مجهز شده است. تفاوت این دو تنها در خروجی گشتاور آن‌ها است که نمونه اول 285 نیوتن‌متر و نمونه دیگر 300 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو نسخه به جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر مجهز شده‌اند.


آرین پارس موتور قصد دارد در تابستان پیش رو دو نسخه هیبریدی و فول آپشن لاماری ایما را در بازار ایران عرضه کند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، لاماری ایما فول آپشن بدون هیچ گونه تغییر در نمای بیرونی به بازار ایران خواهد آمد، اما احتمالا نسخه هیبریدی آن که با نام لاماری ایما HEV شناخته می‌شود، چهره‌ای مشابه نمونه فیس لیفت دارد.

 

نظر دهید


اکبر جعفری
سلام وقت بخیر چرا ماشین بورس خریداری شده در تحویل تاخیر دارد

در همین زمینه