شبکه‌های اجتماعی

فوری | اعلام قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو با افزایش 18 درصدی + جدول
اتومبیل فارسی - ایکو دنا پلاس

 خودرو رسما گران شد!

 

در حالی که جلسه ستاد تنظیم بازار از ساعتی قبل شروع شده است و قرار بود که در جلسه امروز درباره قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا تصمیم‌گیری شود، قیمت‌های جدید خودرو که ظاهرا دیروز تصمیم‌گیری نهایی درباره آن اتخاذ شده، صبح امروز توسط ایران خودرو و سایپا به طور رسمی به بورس اوراق بهادار ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از تسنیم، پس از مخالفت چندی پیش رئیس جمهور با قیمت‌های جدید خودرو، مقرر گردید که قیمت‌های جدید خودرو در ستاد تنظیم بازار تصویب شود.

 

خبرهای دریافتی تسنیم از برخی مسئولان این ستاد حاکی است که جلسه ظاهرا شروع شده و قرار است امروز درباره قیمت خودرو هم تصمیم‌گیری شود اما فهرست قیمت کارخانه‌ای جدید محصولات ایران خودرو و سایپا رسما منتشر شد و ظاهرا روز گذشته درباره قیمت‌های جدید خودرو تصمیم نهایی اتخاذ شده بود. حال باید منتظر ماند و دید آیا قیمت‌های جدید اعلام شده از سوی ایران خودرو و سایپا مورد تایید این ستاد در جلسه امروز قرارا می‌گیرد یا خیر. در صورت تایید نهایی این فهرست، قیمت‌های جدید از فردا قابل اعمال خواهد بود.

 

تصویر زیر نامه‌ای است که امروز از سوی گروه صنعتی ایران خودرو به بورس اوراق بهادار ارسال شده و در آن قیمت‌های جدید که افزایش را پشت سر گذاشته‌اند منتشر شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تخمین زده می‌شد که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا افزایش 10 تا 18 درصد را پشت سر بگذارند که جدول زیر نشان می‌دهد این پیش‌بینی درست بوده و محصولات ایران خودرو افزایش قیمت 18 درصدی را پشت سر گذاشته‌اند.

 

لازم به ذکر است که قیمت‌های اعلام شده در جدول زیر، قیمت‌های پایه هستند و باید هزینه شماره‌گذاری، مالیات و عوارض و ... به آن‌ها افزوده شود تا قیمت نهایی برای مشتری مشخص شود. به صورت حدودی می‌توان گفت که باید به قیمت‌های اعلام شده زیر 12 تا 15 درصد بابت هزینه‌های جانبی و عوارض افزوده شود تا قیمت نهایی برای مصرف کننده به دست آید.

 

 

AutomobileFa IKCO New Official Prices Azar1400

 

نظر دهید