شبکه‌های اجتماعی

ایکو K132 با چهره‌ای متفاوت در حال تست جاده‌ای شکار شد
اتومبیل فارسی - ایکو K132

سدان جدید ایران خودرو بر اساس پلتفرم پژو 301

اخیرا در بلوار ایران خودرو واقع در جاده مخصوص کرج، ایکو K132 که چندی پیش به عنوان سدان جدید ایران خودرو معرفی شده بود، در حال تست دیده شد.


به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی و به نقل از خودروبانک، این سدان جدید هنوز اسم نهایی آن مشخص نشده و فعلا با کد K132 شناخته می‌شود و در زمان رونمایی حواشی زیادی را با خود به همراه داشت. نکته قابل توجه این است نسخه در حال تست این محصول، با نمونه معرفی شده توسط ایران خودرو تفاوت‌هایی دارد. 

گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال عدم امکان تولید پژو 301، با اعمال تغییراتی در پلتفرم PF1 گروه PSA پروژه K132 را جایگزین 301 کرد. لازم به ذکر است که ایران خودرو پلتفرم تغییر یافته PF1 گروه PSA را IKP1 نام‌گذاری کرده است. البته مدیران ایران‌خودرو سعی در تکذیب این مساله دارند اما در واقع پروژه K132 روی پلتفرم پژو 301 ساخته شده و اشتراکات قابل توجهی نیز با آن دارد و آن طور که اعلام شده بیش از ۹۰ درصد از قطعات این پروژه داخلی‌سازی شده است.

شیشه‌ها، گلگیرهای جلو، درها، سقف و ستون‌ها، مه‌شکن جلو و چراغ روشنایی در روز، صندلی‌ها، داشبورد و سیستم تهویه از جمله بخش‌هایی است که به طور کامل بین پژو 301 و K132 مشترک هستند.

همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، در گام نخست این محصول با پیشرانه EC5 عرضه خواهد شد. این پیشرانه با حجم 1.6 لیتر توانایی تولید ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و حدود ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارا بوده و به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است. این پیشرانه همراه با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی عرضه خواهد شد. در گام بعدی نیز ایران‌خودرو نسخه مجهز به پیشرانه EF7 پلاس توربوشارژ را همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد کرد.

 

> حواشی مراسم رونمایی ایکو K132

 

> کاتالوگ رسمی و مشخصات فنی نهایی ایکو K132

نظر دهید


در همین زمینه