شبکه‌های اجتماعی

هونگچی H5، سدان لوکس جدید بازار ایران وارد شوروم پرشیا خودرو شد
اتومبیل فارسی - هونگچی H5

عرضه به صورت مونتاژ DKD

مانیان خودرو که از زیر مجموعه‌های شرکت پرشیا خودرو به شمار می‌رود قرار است هونگچی H5 را به بازار ایران عرضه کند. بر اساس شنیده‌ها این محصول در خط تولید ایران خودرو در استان فارس مونتاژ خواهد شد. البته مونتاژ هونگچی H5 به صورت DKD انجام می‌شود بنابراین بخش عمده‌ای از خودرو به صورت مونتاژ شده وارد شده و قطعات کمی نیز در خط مونتاژ در داخل ایران روی خودرو نصب می‌شود. این سبک از تولید و عرضه خودرو مشابه اقدامی است که شرکت کرمان موتور در عرضه و مونتاژ محصولات هیوندای در سال‌های اخیر انجام داده بود. به تازگی رسانه اسب بخار نمونه اولیه این محصول جدید را در نمایندگی مرکزی پرشیا خودرو واقع در جاده مخصوص به نمایش گذاشته است.

 

  بخوانید > هونگچی H5 توسط مانیان خودرو وارد ایران شد + مشخصات فنی و قیمت  

 

هونگچی زیر مجموعه‌ای است از گروه اف‌ای‌دبلیو (FAW) که در ایران با نام فاو نیز شناخته می‌شود. هونگچی H5 بر اساس پلتفرم نسل سوم مزدا 6 ساخته شده است و دلیل این امر را نیز باید در سابقه همکاری مزدا و اف‌ای‌دبلیو و تولید مزدا 6 توسط این خودروساز چینی جست و جو کرد.

هونگچی H5 یک سدان متوسط است که احتمالا با پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی وارد ایران شده است. این پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ با کد CA4GC18TD-11 شناخته می‌شود و توانایی تولید 178 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار به محور جلو منتقل می‌شود که این جعبه‌دنده نیز تنها نسخه در دسترس برای هونگچی H5 است. با این پیشرانه و جعبه‌دنده، شتاب رسمی صفر تا 100 کیلومتر در ساعت هونگچی H5 در حدود 9.7 ثانیه عنوان شده است.

 

قیمت هونگچی H5 در بازارهای دیگر (چین، هند، امارات متحده عربی و ...) از حدود 21.500 دلار آغاز شده و با توجه به سطح تجهیزات تا 28.000 دلار نیز افزایش می‌یابد بنابراین با توجه به شرایط فعلی بازار و قیمت ارز، می‌توان محدوده قیمتی بیش از یک میلیارد تومان را برای این محصول مانیان خودرو در نظر گرفت.

نظر دهید


امیر مهدی افشارزاده
فوق‌العاده است من خریدار این ماشین هستم

در همین زمینه