شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شک موتو X6000
کشنده لوکس شک موتو

 کشنده‌ها یکی از ارکان مهم در صنعت حمل و نقل جاده‌ای هستند، ایران نیز به لحاظ ترانزیتی یکی از نقاط استراتژیک در سطح جهان به حساب می‌آید اما متاسفانه با توجه به تحریم‌ها و کاهش سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه باعث بالا رفتن سن ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به خصوص در کشنده‌ها شده است.

 

آرین دیزل و توسعه بازار با محصولات شک موتو

آرین دیزل یکی از شرکت‌های پیشرو در تامین کشنده‌ها در بازار است که شریک اصلی شک موتو در ایران به حساب آمده و با برند شک موتو در این بازار حضور دارد. آرین دیزل پیش از این با کشنده محبوب X5000 در بازار حضور داشته و با توجه به نیاز بازار قصد دارد دو کشنده دیگر در سگمنت‌های متفاوت را به بازار عرضه کند که کشنده X6000، کشنده پرمیوم این برند به حساب می‌آید.
اواخر سال 1402 بود که مدیرعامل برند شک موتو در آرین دیزل خبر از واردات و مونتاژ دو کشنده جدید داد و این خبر بار دیگر در حاشیه نمایشگاه بتن 1403 تایید شد و تا پایان سال باید منتظر کشنده لوکس آرین دیزل با برند شک موتو باشیم. کشنده‌ای با قدرت بالا و امکانات رفاهی فوق العاده که از استانداردهای بالاتری نسبت به دیگر کشنده‌های چینی بازار برخوردار است.
کشنده X6000 شک موتو در دو مدل جفت محور و تک محور طراحی شده است و با توجه به نیاز بازار ایران و بر اساس اطلاعات به دست آمده در ابتدای امر مدل 4 در 2 یا تک محور از سوی آرین دیزل به بازار ایران عرضه خواهد شد.

 

مشخصات فنی کشنده X6000 شک موتو

کشنده X6000 شک موتو به پیشرانه دیزلی با قدرت 480 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 2400 نیوتن‌متر با استاندارد آلایندگی یورو 5 مجهز است که قدرت تولید شده توسط این پیشرانه به واسطه جعبه دنده 12 سرعته اتوماتیک به تک محور این خودرو تجاری منتقل می‌شود.
کشنده جدید آرین دیزل مناسب مسیرهای سخت بوده و از سیستم تعلیق پنوماتیکی یا بادی بهره می‌برد که باعث بهبود رانندگی و همچنین پایداری بار در حرکت‌های جانبی خودرو خواهد شد. ظرفیت وزن محور جلو این کشنده 7.3 تن و همین مقدار برای محور عقب 13 تن است و توان باربری 40 تن را دارا است.
از دیگر مشخصات فنی این کشنده لوکس می‌توان به دو مخزن سوخت آلومینیومی 980 لیتری و 400 لیتری اشاره کرد، همچنین ترمزهای دیسکی برای چرخ‌های جلو و عقب در نظر گرفته شده که مزیت بالایی برای این کشنده محسوب می‌شود. کشنده X6000 علاوه بر ترمزهای دیسکی به سیستم ضد قفل ترمز (ABS) و سیستم ترمز الکترونیکی (EBS) نیز مجهز است. از دیگر سیستم‌های دیگر به خصوص سیستم کمک راننده می‌توان به سیستم هشدار برخورد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

 

امکانات رفاهی کشنده X6000 شک موتو

کشنده X6000 از نظر امکانات رفاهی در سطح خوبی قرار می‌گیرد و از بسیاری از کشنده‌های چینی در این بخش جلوتر است. کشنده X6000 آرین دیزل به پنجره‌های الکتریکی، کیسه‌هوا راننده و سرنشین، یخچال، بخاری درجا، کولر اتوماتیک، نمایشگر 10 اینچی مولتی مدیا، نمایشگر پشت فرمان، دوربین 360 درجه، سردکن و گرمکن صندلی راننده، کپسول 2 کیلوگرمی آتش‌نشانی، سیستم سنجش فشار باد تایرها و نمایش آن، اینورتر 1200 واتی برق، سانروف الکترونیکی، سیستم ورود بدون سوئیچ و دکمه استارت مجهز است.

این کشنده از نظر سطح امکانات رفاهی در بین خودروهای چینی یک سر و گردن بالاتر بوده و در این بخش با خودروهای تجاری بین‌المللی همچون ولوو FH16، اسکانیا R500، مان TGX و ایوکو S-Way قابل رقابت است.
مشخصات فنی کشنده X6000 برای ورود به بازار ایران هنوز قطعی نشده است و ممکن است دستخوش تغییراتی شود به طور مثال چندی پیش آرین دیزل در نمایشگاه مشهد پیشرانه دیزلی 520 اسب‌بخاری را به نمایش گذاشت که شاید با تغییر در ساختار کشنده X6000 نیز به این پیشرانه مجهز شود اما طبق گفته مدیرعامل شک موتو از زیربرندهای مجموعه آرین دیزل بالاترین سطح امکانات رفاهی و سیستم‌های کمک راننده کشنده X6000 برای بازار ایران در نظر گرفته خواهد شد.

علاوه بر کشنده X6000 شک موتو به زودی و تا پایان سال 1403 سری دیگری از کشنده شک موتو X3000 نیز به بازار ایران عرضه خواهد شد. همچنین اگر به دنبال کشنده خوب با امکانات مناسب هستید هم‌اکنون می‌توانید با کشنده X5000 آرین دیزل نیز در اینجا آشنا شوید.

نظر دهید


در همین زمینه