شبکه‌های اجتماعی

پرچم‌دار جدید Xpeng، پیمایش 200 کیلومتری با 5 دقیقه شارژ
Automobile Farsi - Xpeng G9

در نمایشگاه خودرو گوانژو چین رونمایی شد

 

شیائوپنگ در نمایشگاه خودرو گوانژو چین به طور رسمی از جدیدترین شاسی‌بلند سایز متوسط خود رونمایی کرد. شیائوپنگ G9 اولین پرچمدار این شرکت چینی است که از لوگوی جدید این شرکت بهره می‌برد و به سیستم جدید کمک راننده Xpilot 4 محصول دو شرکت چینی مچهز شده است.


شیائوهنگ یکی از بنیان‌گذاران شیائوپنگ که به اختصار Xpeng نیز گفته می‌شود در مورد شیائوپنگ G9 گفت: « این مدل شاسی‌بلند جدید ما برای بازارهای داخلی و بین‌المللی ساخته و معرفی شده‌ و در واقع هدف‌گذاری ما را نه تنها برای رسیدن به فروش بیشتر بلکه برای حرکت به سوی بین‌المللی شدن نشان می‌دهد.»


شیائوپنگ G9 اتومبیل تمام الکتریکی بوده و در رسته شاسی‌بلندهای بزرگ طبقه‌بندی می‌شود و سعی شده در طراحی آن عمق فلسفه زیبایی شناختی این شرکت را به نمایش بگذارد. به طور خاص، طراحی جلوی اتومبیل چهره جدیدی از X Robot Face مفهومی از خانواده خودروهای شیائوپنگ را به ارث برده و تکامل داده شده است. جلوپنچره و چراغ‌های جلوی اتومبیل بسیار در فضای خاصی طراحی شده‌اند و در همین حال نواری، از چراغ‌های ال‌ای‌دی نیز جلوه بصری خودرو را به طرز محسوسی ارتقا داده‌است.


در طراحی قسمت جانبی خودرو اتفاق محسوس مربوط به امتداد چراغ نواری جلو تا چراغ‌های عقب بوده و قوس چرخ‌ها در زیر آن قرار دارند. همچنین دستگیره‌های مخفی اتومبیل نیز ظاهری آراسته را به اتومبیل القا می‌کنند. به این موارد چرخ‌های بزرگ 21 اینچی را نیز باید اضافه کرد. همچنین در عقب خودرو نیز به همان سبک جلوی شیائوپنگ G9 از چراغ خطی بهره گرفته شده است. Xpeng G9 از سیستم سخت افزاری پیشرفته با استفاده از ابررایانه مرکزی و کنترل منطقه‌ای برخوردار است که به تراشه‌هایی با کارایی بالا مجهز شده و رانندگی با کمک سیستم هوشمند بالاتر از شرایط فعلی را پشتیبانی می‌کند. این شاسی‌بلند قدرتمند اولین خودرویی است که به تولید انبوه خواهد رسید و از سیستم کمک راننده Xpilot هوشمند پشتیبانی می‌کند.


سیستم کمک راننده استفاده شده به سه بخش تقسیم می‌شود، نرم افزار سیستم، نرم افزار پایه و برنامه هوشمند که در واقع این سه لایه وظیفه کنترل و توسعه سریع عملکردهای هوشمند مانند سیستم‌های ایمنی کمک راننده، تنظیمات اتومبیل کنترل صوتی هوشمند G9 و کنترل نمایشگرها است. علاوه بر این شرکت شیائوپنگ برای اولین بار در چین یک معماری ارتباطی مبتنی بر انترانت گیگابیت را پیاده‌سازی کرده است. از دیگر امکانات الکترونیکی این شاسی‌بلند خاص می‌توان به پشتیبانی از پروتکل‌های ارتباطی متعدد است که به G9 این اجازه را می‌دهد تا داده‌ها را سریع‌تر منتقل کند، در نتیجه Xpeng G9 از هوش سطح بالایی بر اساس مقادیر زیادی از انتقال داده را پشتیبانی می‌کند.


Xpeng G9 برای اولین بار از سیستم Xpower3 استفاده می‌کند که اولین سیستم شارژ سریع 800 ولتی SiC را پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که خودرو در کمتر از 5 دقیقه قابل شارژ بوده و تا 200 کیلومتر را می‌توان با آن پیمود. همچنین راندمان سیستم پیشرانه الکتریکی می‌تواند به 95 درصد نیز برسد. پکیج باتری قدرتمند Xpeng G9 از سیستم حفاظتی IP68 برخوردار است که سطح ایمنی اتومبیل را برای دریافت ولتاژ بالا و ایمنی سیستم باتری سوپرشارژ را تضمین می‌کند.


شیائوپنگ موتورز عملا برای استفاده و بهره‌برداری کامل از امکانات ایجاد شده برای این اتومبیل ایستگاه‌های اختصاصی شارژ سریع مخصوص این اتومبیل را نیز راه اندازی خواهد کرد. 550 ایستگاه شارژ سریع به منظور بهره‌مندی کامل از خدمات تعبیه شده در Xpeng G9 راه اندازی خواهد شد. هرچند هنوز از سیستم قدرتمند این خودرو اطلاع دقیق‌تری ارائه نشده است اما Xpeng G9 به سنسورهای لیدار مجهز شده و قابلیت ارائه رانندگی شبه خودران را دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه