شبکه‌های اجتماعی

با ده سوپرکار با بیشترین فضای بار آشنا شوید

آستون‌مارتین، فراری و مک‌لارن در صدر

بیشتر خودروسازان، سوپرکارها را فقط و فقط برای سرعت بیشتر می‌سازند. اما واقعا خریداران این اتومبیل‌ها به فضای بار کافی نیاز داشته باشند چه؟ با تولید سوپرکارهای شاسی‌بلند مثل بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس و شاسی‌بلند آینده فراری تا حدی به این نکته توجه شده است. اما اگر مشتری به دنبال یک سوپرکار شاسی‌بلند نباشد چه خواهد شد؟

مک‌لارن GT جدید باعث شد تا لیستی از 10 سوپرکار و کوپه‌ اسپرت که البته کراس‌اوور یا شاسی‌بلند هم نیستند را گردآوری کنیم که فضای بار کافی برای وسایلی مانند چمدان، کیف‌ها و وسایل ضروری یا حتی وسایل بازی گلف داشته باشند. کمپانی‌هایی همچون آستون‌مارتین، فراری و مک‌لارن در صدر این لیست قرار دارند.


Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake
از این استون مارتین خاص تنها 99 دستگاه ساخته شده است، اندازه دقیق فضای بار این استون مارتین را شرکت مشخص نکرده است اما بر اساس عکس‌های آن فضای بار کوچکی برای آن در نظر گرفته شده است. حتی یک در برقی هم برای قراردادن وسایل در عقب خودرو تعبیه شده است. با توجه به ظرفیت دو سرنشین این اتومبیل بدون نیاز به کم کردن از فضای سرنشینان فضای بار قابل توجه‌ای در این خودرو دیده شده است.
استون مارتین قیمت این اتومبیل را اعلام نکرده است اما Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake از پیشرانه 5.9 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که حداکثر سرعت آن 323 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد این اتومبیل 3.5 ثانیه است.

 

Aston Martin DB11
استون مارتین DB11 در نوع خود یکی از زیباترین محصولاتی است که از کارخانه گایدون استون مارتین در انگلستان عرضه شده است که مدت‌ها به عنوان دفتر مرکزی این شرکت بود. استون مارتین DB11، خیره کننده، ساده و جذاب است. پیشرانه این سوپرکار 5.2 لیتری V12 است که توان تولید 600 اسب‌بخار را دارد. 
استون مارتین DB11 با داشتن 283 لیتر فضای بار یکی از سوپرکارهای است که فضای بار مناسب دارد. اما 283 لیتر قابلیت گنجایش دو چمدان کوچک و دو ساک دستی کوچک را دارد. استون مارتین برای مشتریان خود این 4 تکه را با برند این شرکت آماده کرده تا به راحتی در اتومبیل جای داده شوند.


Mercedes-AMG GT R
مرسدس AMG GT R از پیشرانه 4 لیتری V8 بهره می‌برد که 577 اسب‌بخار قدرت دارد. این اتومبیل با طراحی پرخاشگرانه‌اش از رنگ سبز خاصی بهره می‌برد. حال با در نظر گرفتن 286 لیتر فضای بار این اتومبیل برای چمدان‌های کوچک در عقب این خودرو فضای مناسبی دیده شده است که می‌توان کنار آن کیف دستی نیز قرار داد. مرسدس برای این اتومبیل و مشتریان آن کیف دستی مخصوص مرسدس AMG طراحی شده است.

 

Ferrari Portofino
تعداد خیلی کمی سوپرکار کانورتیبل در این لیست قرار می‌گیرند اما در واقع این به معنای قابلیت حذف سقف است که باعث قربانی شدن فضای عقب این اتومبیل می‌شود. اما فراری Portofino در این دسته اتومبیل‌های کانورتیبل قرار نمی‌گیرد، این فراری با 291 لیتر فضای بار از دو خودرو دیگر فضای بیشتری برای صندوق عقب دارد. تعداد انگشت شماری از سوپرکارهای در این لیست مانند فراری یک چمدان دست‌دوز دو تکه‌ای هم ارائه می‌دهد که به راحتی در صندوق عقب خودرو جا می‌شود. فراری اعلام نکرده‌است که فضای باز در زمان جمع شدن سقف چقدر خواهد بود. 
فراری Portofino از پیشرانه توین توربوشارژ 3.9 لیتری V8 که توان تولید 600 اسب‌بخار را دارد استفاده می‌کند.


Ferrari 812 Superfast
فراری 812 Superfast را در سال 2017 جانشین فراری F12berlinetta شده است. پیشرانه این اتومبیل 6.5 لیتری V12 است که توان تولید 778 اسب‌بخار را دارد و شتاب صفر تا صد آن 2.8 ثانیه است.
Ferrari 812 Superfast در مقایسه با رقبا ممکن است بیشترین فضای بار را نداشته باشد اما برای این سوپرکار  319 لیتر فضای قابل قبولی است. فراری 812 از چمدان دست‌دوز دو تکه‌ای طراحی شده به وسیله Poltrona Frau که در عقب اتومبیل به خوبی جای داده می‌شود، بهره می‌برد.


Aston Martin Vantage
اگرچه استون مارتین ونتیج از استون مارتین DB11 کوچک‌تر است اما فضای بار بیشتری در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. این استون مارتین در میانه این لیست قرار گرفته و 351 لیتر فضای بار آن است. این فضای بار برای استفاده دو سرنشین در گشت و گذار آخر هفته بسیار مناسب است.


Chevrolet Corvette ZR1
در این لیست تنها و تنها اتومبیل آمریکایی شورولت کوروت ZR-1 است که 424 لیتر فضای بار دارد و هرچند این میزان برابر با فضای بار یک خودرو سدان کوچک است اما چون سقف Chevrolet Corvette ZR1 جمع می‌شود بخشی از این فضا را ممکن است اشغال کند.
شورولت کوروت ZR1 که 123,000 دلار قیمت دارد از پیشرانه‌ای با قدرت 755 اسب‌بخار بهره می‌برد که حداکثر سرعت آن را به 341 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این سرعت و امکانات آن را به عضو غیرقابل انکار سوپرکارها بدل می‌کند.


McLaren 570GT
مک‌لارن 570GT دارای 370 فضای بار است. در این سوپرکار همه فضای بار در یک جا جمع نشده است و با توجه به طراحی این اتومبیل 220 لیتر از آن در عقب این مک‌لارن و باقیمانده آن در جلو طراحی شده است. مک‌لارن 570GT از پیشرانه تویین توربوشارژ 3.8 لیتری بهره می‌برد که 562 اسب‌بخار توان آن است. همچنین این اتومبیل از یک کیف دست‌دوز به عنوان بخشی از اکسسوری مک‌لارن 570GT بهره می‌برد.


McLaren GT
فضای بار مک‌لارن GT مانند دیگر محصول این شرکت در دو بخش طراحی شده است بخشی بزرگی در عقب اتومبیل و بخش کوچکی در جلو آن که در مجموع بیش از 550 لیتر فضای بار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. فضای بار مک‌لارن GT بزرگترین در نوع خود است که این برند به خود دیده و این میزان فضای بار کاری نیست که به طور مرسوم در مک‌لارن اتفاق بیافتد. در مک‌لارن GT 419 لیتر فضای بار در عقب اتومبیل و 150 لیتر در جلو آن طراحی شده است.


Ferrari GTC4Lusso
در فراری GTC4Lusso فضای بار بستگی به این دارد که از صندلی‌های عقب استفاده شود یا خیر. در صورتی که از صندلی‌های عقب استفاده نشود فضای بار این اتومبیل به 800 لیتر می‌رسد اما با احتساب صندلی‌ها این فراری باز هم یکی از بزرگ‌ترین فضاهای بار را در میان سوپرکارها دارد که برابر با 500 لیتر است. 
در سال 2016 پیشراننه استفاده شده برای فراری GTC4Lusso 6.2 لیتری V12 بوده که 680 اسب‌بخار قدرت دارد و دو دیفرانسیل است همچنین مشتریان می‌توانند از مدل دیفرانسیل عقب استفاده کرده که پیشرانه آن 3.9 لیتری تویین توربو V8 است با 601 اسب‌بخار قدرت.

نظر دهید


در همین زمینه