شبکه‌های اجتماعی

آیا ام‌جی 360 پلاس را دیده‌اید؟

سایک موتور سدان کوچکش را برای بازار چین به روز کرد

سایک موتور به عنوان مالک دو برند ام‌جی و روئی، محصولاتی که در چین با برند روئی عرضه می‌کند را در خارج از این کشور با برند انگلیسی ام‌جی به فروش می‌رساند. محصول پرطرفدار این برند که فقط در چین از سال 2015 تاکنون بیش از 200,000 دستگاه از آن به فروش رسیده است، سدان ام‌جی 360 است. سایک موتور به تازگی فیس‌لیفت جدید ام‌جی 360 را با پسوند پلاس به بازار عرضه کرده است.
در ام‌جی 360 پلاس از پلت‌فرم GM-PATAC K یا D2XX استفاده شده است، پلت‌فرمی که ام‌جی 350 از آن بهره برده بود. ام‌جی 360 پلاس تغییراتی را در چراغ‌ها، سپر و جلو و عقب نسبت به نسخه قبلی نجربه کرده است و به مدل‌های جدید این برند نزدیک‌تر شده است. ام‌جی 360 پلاس از دو پیشرانه مختلف بهره می‌برد که هر دو در نسخه قبل نیز استفاده شده است. پیشرانه 1.5 لیتری ام‌جی 360 پلاس با 7 اسب‌بخار افزایش توان نسبت به مدل ام‌جی 360 به 116 اسب‌بخار رسیده است. پیشرانه 1.4 لیتری توربو استفاده شده در ام‌جی 360 پلاس، توان تولید 156 اسب‌بخار  را دارد. اندازه ام‌جی 360 پلاس تغییری نسبت به نسخه قبل از آن نداشته و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4579، 1804 و 1490 میلی‌متر است. سه نوع جعبه دنده نیز برای این اتومبیل در دسترس است که شامل نمونه‌های 5 سرعته دستی، 7 سرعته DCT و 4 سرعته اتوماتیک می‌شود.
از امکانات جدیدی که در  ام‌جی 360 پلاس استفاده شده می‌توان به نمایشگر 8 اینچی در وسط داشبورد اشاره کرد. دیگر امکانات ام‌جی 360 پلاس همانی است که در نسخه قبلی نیز از آن استفاده شده بود. امکاناتی همچون چراغ‌های جلوی هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های روشنایی روز، آینه‌های کناری مجهز به چراغ‌ راهنما همراه با تنظیم برقی و گرمکن، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، روکش صندلی‌های چرمی، محفظه زیر صندلی سرنشین جلو، چراغ‌های مطالعه صندلی‌های عقب، سانروف برقی، سیستم تهویه هوا با فیلتر تصفیه هوا و سردنده کروم و چرمی است که در ام‌جی 360 نیز به کار گرفته شده بود.
در ام‌جی 360 پلاس تغییری در سیستم ایمنی این اتومبیل داده نشده است و سیستم‌های ایمنی استفاده شده در ام‌جی 360 شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل فشار باد هر چرخ مستقل iTPMS، کیسه هوای ایمنی سرنشینان جلو، سنسور عقب و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر است.
تولید ام‌جی 360 در ایران را شرکت آذویکو شریک تجاری ام‌جی در ایران انجام می‌دهد، اما این شرکت نتوانسته سهم بازار خوبی را در ایران را به دست بیاورد. آذویکو ام‌جی 360 را در سه تیپ مختلف توربو، اتوماتیک و دنده‌ای تولید و عرضه می‌کند. تبلیغات ضعیف و تیراژ تولید کم این اتومبیل، از دلایل ضعف عرضه این اتومبیل در ایران است. از رقبای اصلی ام‌جی 360 در ایران می‌توان به رنو سیمبل، چری آریزو5 و بسترن B30 اشاره کرد.
ام‌جی 360 پلاس در بازار چین در 5 تیپ مختلف تولید می‌شود؛ 20T، لاکچری، لوکس، exclusive و enjoyment تیپ‌های مختلف ام‌جی 360 پلاس هستند که از پیشرانه‌های مشترک استفاده می‌کنند و تفاوت این تیپ‌ها در میزان امکانات رفاهی آن‌ها است. تا پیش از این فیس‌لیفت سایک موتورز ام‌جی 360 را در 10 تیپ مختلف تولید و عرضه می‌کرد. بیش‌ترین میزان فروش این مدل از محصولات ام‌جی در چین مربوط به سال 2016 میلادی است که بیش از 82,000 دستگاه فقط در چین به فروش رسیده است، با این حال با توجه به افت فروش این مدل در سال‌های بعدی، سایک موتور اقدام به فیس‌لیفت این مدل کرده است تا بتواند در کورس رقابت باقی بماند.

نظر دهید


در همین زمینه