شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی سانگ 2018 بزرگ‌تر و کم‌مصرف‌تر

کراس‌اووری که نیامده تغییر کرد

بیش از یک سال از رونمایی بی‌وای‌دی سانگ در ایران می‌گذرد و تغییر پی‌ در پی قوانین عرضه اتومبیل در ایران، موجب شده کارمانیا نتواند زمان دقیقی از عرضه این خودرو در بازار ایران اعلام کند. این در حالی است که شرکت بی‌وای‌دی به سرعت در حال تغییر و بهبود محصولات خود است و اکنون تصویر رسمی منتشر شده از بی‌وای‌دی سانگ 2018 از تغییر چهره این مدل خبر می‌دهد.
بی‌وای‌دی سانگ 2018 در حقیقت با یک فیس‌لیفت به اعضای جدید خانواده بی‌وای‌دی نزدیک شده است. بر اساس آن ‌چه رسانه‌های محلی چین عنوان کرده‌اند، بی‌وای‌دی سانگ 2018 در سه نسخه بنزینی، پلاگ‌ این هیبرید و تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. اندازه این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4600، 1870 و 1700 میلی‌متر اعلام شده است که با رشد 35 میلی‌متری در طول همراه بوده است، اما فاصله دو محور تغییری را تجربه نکرده است.
بی‌وای‌دی سانگ 2018 هیبریدی از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژ در جلو و یک موتور الکتریکی در عقب استفاده می‌کند که نیروی تولیدی این دو به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این دو موتور مصرف سوخت 1.4 لیتر در صد کیلومتر سیکل ترکیبی را ارائه می‌دهد که 0.2 لیتر کم‌تر از نمونه کنونی است. پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بی‌وای‌دی سانگ 2018 با یک جعبه دنده 6 سرعتی اتوماتیک جفت و جور می‌شود که 178 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.
از زمان حضور ولفگانگ اِگِر، سرطراح پیشین آئودی در بی‌وای‌دی، محصولات این شرکت هویتی مستقل یافته‌اند. این بار این خودروساز چینی با تکیه بر زبان طراحی جدید خود، بی‌وای‌دی سانگ 2018 را معرفی کرده است که از المان‌هایی مشابه مدل‌های «بی‌وای‌دی تانگ جدید» و «چین پرو» در آن استفاده شده است؛ جلوپنجره بزرگ با نوشته کوچک BYD در سمت چپ خودرو، LEDهای ماتریکسی و یک نوار کرومی که از روی چراغ‌های جلو و میانه جلوپنجره عبور کرده که به صورت اژدها (Dragon Face) معروف است. با این حال به نظر می‌رسد نمای کناری اتومبیل بدون تغییر باقی‌ مانده، هر چند در تصویر منتشر شده از رنگ متفاوت سقف و ستون‌ها خبری نیست.
گفته می‌شود بی‌وای‌دی سانگ 2018 در نمای عقب نیز با بهبود همراه است و البته در نسخه هیبریدی قطعه نقره‌ای رنگ پایین سپر بزرگ‌تر شده است. بی‌وای‌دی سانگ 2018 برای پاسخ‌گویی به خواسته‌های مشتری‌های ها با امکاناتی مشتری پسند مانند سانروف پانوراما، روف رک،  امکان انتخاب چهار رنگ برای پوسته آینه‌های کناری و ... همراه شده است.

نظر دهید


در همین زمینه