شبکه‌های اجتماعی

پای خودران‌ها به مسابقات باز می‌شود

مهمان متفاوت فستیوال گودوود

 برای اولین بار در تاریخ مسابقات تپه‌نوردی، یک خودروی تمام‌خودران در فستیوال سرعت گودوود که ماه آینده برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. این خودرو که روبوریس (Roborace) نام دارد، یک مدل تمام‌الکتریکی است که در این مسابقه مسیر 1,866 متری را تنها با استفاده از سامانه خودران خود، سنسورها و دوربین 360 درجه طی خواهد کرد. 

لوکاس دی‌گراسی، مدیر روبوریس در مورد این رویداد گفت: «برای ما بسیار هیجان‌انگیز است که توسط دوکِ ریچموند برای رقم‌ردن یک اتفاق تاریخی در گودوود از ما دعوت شده است تا برای اولین بار شاهد مسابقه دادن یک خودروی کاملا خودران، تنها به کمک هوش مصنوعی باشیم.» 
چارلز گوردون-لنوکس، دوکِ ریچموند و بنیان‌گذار فستیوال سرعت در این باره گفت: «فکر نمی‌کنم برای جشن گرفتن 25 سالگی این مجموعه راهی هیجان‌انگیزتر از اولین مسابقه یک خودروی مسابقه‌ای خودران وجود داشته باشد.روبوریس با به چالش کشیدن نگرش افکار عمومی برای پیشرفت فناوری‌های جدید، نقش مهمی در آینده حمل و نقل ایفا می‌کند از این رو شریک خوبی برای پشت سر گذاشتن قدم‌های مهم در این زمینه است.»
خودروی مسابقه‌ای روبوریس که روبوکار نامیده شده، توسط طراح خودروی آینده‌گرای هالیوود انجام شده است. دنیل سیمون که برای کارهایش در فیلم‌های هالیوودی مانند فراموشی (2013) و ترون: میراث (2010) شناخته می‌شود، طراحی این خودرو را بر عهده داشته است.
وزن این خودرو 1,350 کیلوگرم است و با بهره‌گیری از چهار موتور الکتریکی 135 کیلوواتی که نیروی آن‌ها هر چهار چرخ را به حرکت در می‌آورند، در مجموع قدرت این خودرو را به 500 اسب بخار می‌رسانند. یک پردازنده Nvidia PX 2 وظیفه پردازش اطلاعات خودرو که از سامانه راداری، جی‌پی‌اس، اولتراسونیک و دوربین‌ها جمع آوری می‌شود را بر عهده دارد.

نظر دهید


در همین زمینه