شبکه‌های اجتماعی

آمار شوکه کننده سرقت خودروهای دارای سامانه ورود بدون کلید

دردسرهای تکنولوژی

گزارش‌ها حاکی از آن است که نزدیک به  88 درصد (یعنی تقریبا 9 مورد از هر 10 مورد) سرقت اتومبیل‌ها در سال 2018 میلادی بدون استفاده از کلید خودرو صورت گرفته است.

اگرچه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از سامانه‌های ورود بدون کلید انتظار می‌رفت تا سرقت اتومبیل کاهش یابد، اما خبر شوکه کننده این است که این آمار ، با گسترش استفاده از سامانه ورود بدون کلید افزایش نیز خواهد یافت. 

 

شیوه سرقت این اتومبیل‌ها به این گونه است که سارقان از یک تقویت کننده سیگنال و یک فرستنده قوی امواج استفاده می‌کنند. با استفاده از این دو دستگاه مخابراتی و با نزدیک شدن به خانه مالک خودرو، ابتدا به کمک تقویت کننده سیگنال، تشعشع امواج از ریموت خودرو (که در داخل خانه قرار دارد) دریافت شده و تقویت می‌شود. سپس این امواج تقویت شده به دستگاه فرستنده قوی ارسال شده و این فرستنده با فریب دادن سیستم امنیتی خودرو، نقش ریموت خودرو را بازی کرده و سیگنالی مشابه سیگنال ریموت  را به خودرو ( که عموما در نزدیکی یا مقابل در خانه مالک پارک شده است) ارسال می‌کند. در نتیجه این امر، درهای خودرو که مجهز به سامانه روود بدون کلید است با تشخیص این که مالک خودرو به همراه ریموت به آن نزدیک شده باز خواهند شد و بدین ترتیب سارقان امکان سرقت خودرو را به آسانی خواهند داشت. 


یکی از افسران ارشد پلیس مشارکت کننده در تهیه این گزارش گفته است که سرقت اتومبیل‌ها به این روش به طور قابل توجهی افزایش یافته و لازم است مالکان این نوع اتومبیل‌ها تنها به وجود این سیستم امنیتی اکتفا نکنند.

وی همچنین در ادامه بیان می‌کند که در طول سه دهه اخیر سرقت اتومبیل رواج کمی داشته اما با روی کار آمدن تکنولوژی‌های نوین مانند سامانه ورود بدون کلید، آمار سرقت اتومبیل با رشد معنا داری مواجه شده است. نیاز است سیستم امنیتی اتومبیل‌ها به صورت چند لایه‌ای در آمده و استفاده از سامانه‌های رهیاب خودرو مورد توجه ویژه قرار گیرند. 

نظر دهید


در همین زمینه