شبکه‌های اجتماعی

احتمال شراکت ب‌ام‌و و دایملر در توسعه تکنولوژی و پلتفرم‌ها

بر اساس گمانه‌زنی‌های تازه

گمانه‌زنی‌های جدید نشان می‌دهند که مرسدس بنز و ب‌ام‌و به عنوان رقبای دیرینه احتمالا شراکتی را برای توسعه پلت‌فرم اتومبیل‌های آینده، باتری‌ها و تکنولوژی ساخت خودرو آغاز خواهند کرد. البته این شراکت بین برندهای ب‌ام‌و و برند مادر مرسدس بنز، یعنی دایملر منعقد خواهد شد. به گفته مقامات ناشناس گفتگوها پیرامون این مسئله هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.
اگر این توافق شکل گیرد نباید انتظار داشت که نتایج این همکاری به این زودی دیده شود، بخاطر سرعت پایینی که در توسعه صنعت خودرو در حال حاضر وجود دارد، ممکن است چندین سال طول بکشد تا بتوانیم قطعات ماحصل این توافق را در خودروهایی که توسط این دو شرکت عرضه می‌شوند ببینیم.
شراکت میان ب‌ام‌و و دایملر بی سابقه نیست زیرا پیش‌تر از این در سال 2017 این دو خودروساز همراه با فورد و فولکس‌واگن همکاری را برای توسعه شبکه شارژ سریع خودروهای الکتریکی در اروپا آغاز کردند که قرار بود شروع این همکاری از آلمان، استرالیا و نروژ باشد. همچنین در سال 2016 این دو شرکت همکاری را با شرکت‌های ارتباطی به منظور توسعه شبکه ارتباطی 5G داشته‌اند.
آئودی، ب‌ام‌و و دایملر همچنین سابقه همکاری برای خرید سرویس نقشه نوکیا به منظور گسترش سیستم‌های کمکی راننده و همچنین سامانه خودران اتومبیل‌های آینده را در کارنامه خود دارند.
صنعت اتومبیل در حال یک گذار پر سر‌و‌صدا از دوره تولید خودروهایی با پیشرانه‌های احتراق داخلی به خودروهای الکتریکی و همچنین گسترش استفاده از سامانه‌های خودران و عدم نیاز به حضور راننده در خودرو است، بدون شک همکاری و شراکت میان ب‌ام‌و و دایملر می‌تواند در گسترش این امر و کنترل و کاهش هزینه‌های مربوط به آن بسیار موثر باشد.

نظر دهید


در همین زمینه