شبکه‌های اجتماعی

دوربین و نمایشگر به جای آینه بغل در آئودی E-tron

آئودی پیشگام استفاده از آینه‌های دیجیتال

آئودی برای اولین بار آینه‌های دیجیتالی را به عنوان امکان جدیدی برای E-tron در استرالیا ارائه کرده است. این نمایشگرهای دیجیتال از شفافیت بالایی برخوردارند و انرژی زیادی را نیز مصرف نمی‌کنند، اضافه بر این‌که به جای آینه‌ها، دوربین‌های قوی به کار گرفته شده است. این در حالی است که در بسیاری از اتومبیل‌های مفهومی از این تکنولوژی پیش از این استفاده شده‌بود اما آئودی یکی از معدود تولیدکنندگان اتومبیل است که این تکنولوژی را در محصول نهایی خود نیز استفاده کرده است.
در طراحی این تکنولوژی دو دوربین برای دو نمایشگر تعبیه شده که نمایشگرها در قسمت بالا و زیر شیشه قرار داده شده‌اند.
این تکنولوژی می‌تواند کمک شایانی هنگام رانندگی در شب باشد به طوری که اتصال مانیتورها به صفحه نمایش لمسی وسط داشبورد می‌تواند وضوح دید و تمرکز راننده را بالا برده و در نتیجه ایمنی بالاتری برای سرنشین‌ها به دنبال داشته باشد.
هرچند این تکنولوژی در آینه‌های کناری اتومبیل یک تکنولوژی نو به حساب می‌آید اما پیش از این شاسی بلند اینفینیتی QX80 به جای آینه دید عقب از یک صفحه نمایشگر دیجیتال بهره گرفته است. به نظر می‌رسد در سال‌های نه چندان دور با تغییر برخی قوانین و همچنین پیشرفت تکنولوژی، آینه‌ها جای خود را به دوربین‌ داده تا زاویه پنهانی برای رانند باقی نماند.

 

نظر دهید


در همین زمینه