شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کی‌ام‌سی T9
پیکاپ جدید جک هم به ایران خواهد آمد

کرمان‌موتور در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، محصول جدید خود که یک پیکاپ قدرتمند متعلق به گروه جک است را معرفی و رونمایی کرد. مدل KMC T9 که در بازار چین با نام کامل جک T9 Hunter شناخته می‌شود، اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ معرفی و عرضه و فروش رسمی آن از ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شد.



پیکاپ دوکابین KMC T9 مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ GDI با تکنولوژی پاشش مستقیم است که حداکثر قدرت تولیدی آن به ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو۵ است و می‌تواند پیکاپ را به بیشینه سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت برساند. یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک، وظیفه توزیع قدرت در سیستم تعلیق دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل را بر عهده دارد. در محور جلو، از سیستم تعلیق جناقی با فنر مارپیچ استفاده شده و در محور عقب، شاهد به کارگیری سیستم تعلیق غیرمستقل از فنر تخت هستیم. مدل KMC T9 سوار رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی است و وزن خالص آن هم به ۱۹۷۰ کیلوگرم می‌رسد.



ابعاد پیکاپ KMC T9 کمی بزرگ‌تر از مدل قبلی خانواده یعنی جک T8 است. طول و عرض آن به ۵۳۳۰ میلی‌متر و ۱۹۶۵ میلی‌متر می‌رسد و ارتفاع آن نیز ۱۸۸۰ میلی‌متر است. فاصله بین محورهای خودرو هم ۳۱۱۰ میلی‌متر اعلام شده و همچنین، حداقل فاصله آن از سطح زمین ۲۰۹ میلی‌متر است. قسمت بار خودرو نیز ابعادی برابر با ۴۷۰۱۵۹۰۱۵۲۰ (طولعرضارتفاع) دارد و ظرفیت بار مجاز آن هم ۱۱۳۰ کیلوگرم خواهد بود.



تمام چراغ‌های استفاده‌شده در بخش جلو و عقب KMC T9، از نوع LED هستند. آینه‌های جانبی نیز علاوه بر قابلیت تاشوندگی، از گرمکن و چراغ راهنمای LED بهره می‌برند. چراغ‌های مه‌شکن در هر دو بخش جلو و عقب هم دیده می‌شوند و چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل هستند. طراحی خشن و باابهت خودرو در بخش جلو و مخصوصا گلگیر و جلوپنجره بزرگ آن که فاصله بین چراغ‌های جلوی باریک و جذاب را می‌پوشاند، منجر به تقویت حس اسپرت و ویژگی‌های قدرتمند خودرو می‌شوند.



همانند اکثر محصولات گروه جک، می‌‌توان انتظار یک فضای داخلی مجهز و فناوری‌محور را از پیکاپ KMC T9 داشت. با ورود به اتاقک، صفحه مرکزی ۱۰.۴ اینچی و پشت‌آمپر دیجیتالی ۷ اینچی (با ۲ حالت نمایش گرافیکی متفاوت) عناصری هستند که بیشتر به چشم می‌آیند. سانروف با قابلیت تشخیص مانع وجود دارد و علاوه بر آن، تمامی شیشه‌ها که به شکل تک‌لمسی (سافت تاچ) باز می‌شوند نیز از قابلیت تشخیص مانع بهره می‌برند. شیشه‌های جلو و عقب مجهز به گرمکن هستند و چراغ‌های جلو با استفاده از فناوری اتو لایت، به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند و امکان تنظیم ارتفاع نور آن‌ها هم وجود دارد. در هر دو ردیف جلو و عقب، چراغ‌های مطالعه LED دیده می‌شوند. فرمان چرمی خودرو که از طراحی مدرن D-Cut بهره می‌برد، مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی است و امکان تنظیم آن در دو جهت وجود دارد. راحتی فرمان نیز در از حالت پیش‌فرض استاندارد، Sport و Comfot قابل تنظیم است. همچنین، چهار حالت رانندگی استاندارد، اکونومی، اسپرت و برفی در لیست تنظیمات خودرو دیده می‌شوند.



از دیگر تجهیزات رفاهی KMC T9 می‌توان به کامپیوتر سفری، کنسول میانی مجهز به سردکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه‌های تهویه مخصوص سرنشینان عقب، جا عینکی، آینه وسط الکتروکرومیک برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و شارژر بدون سیم اشاره کرد. سیستم چندرسانه‌ای و سرگرمی از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند و مجهز به ۶ بلندگو و خروجی ۱۲ ولت است. در ردیف جلو، پورت‌های USB هم دیده می‌شوند. صندلی راننده در ۶ جهت به صورت برقی تنظیم می‌شود و این ویژگی برای صندلی سرنشین جلو هم وجود دارد اما با ۴ جهت قابل‌تنظیم به صورت برقی. فضای داخل کابین این پیکاپ از نورپردازی با قابلیت تغییر در چند رنگ مجزا بهره می‌برد.

نظر دهید