شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لامبورگینی SC63 LMDh
پیشرفته‌ترین خودرو مسابقه‌ای سنت آگاتا

 

در نگاه اول شاید متوجه نشوید این خودرو مسابقه‌ای، لامبورگینی باشد اما اگر کمی به چراغ‌ها دقت کنید نشانه‌هایی از این برند پیدا خواهید کرد. پس از عکس‌ها و صحبت‌ها فراوان لامبورگینی بالاخره از خودرو مسابقه‌ای خود که در کلاس LMDh دسته بندی می‌شود رونمایی کرد.


سری LMDh یکی از جدیدترین زیرشاخه‌های IMSA و ACO است که سال 2020 به وجود آمده و از قوانین خاصی پیروی می‌کند. این خودروها فصل 2022 در برخی مسابقات شرکت کردند تا پایداری و دوام آنها مورد آزمایش قرار داده شوند.


لامبورگینی برای بدنه هایپرکار خود رنگ Verde Mantis را انتخاب کرده که توسط پرچم ایتالیا از وسط به دو نیم تقسیم می‌شود. طراحی لامبورگینی SC63 LMDh بر اساس قوانین و استایل این گروه صورت گرفته و امکان ندارد بال بزرگ عقب که به دم عمودی متصل شده، توجه بیننده را جلب نکند.


قوانین LMDh می‌گوید شرکت‌ها باید شاسی خود را از گروه تامین کنندگان معرفی شده انتخاب کنند و لامبورگینی شاسی مونوکوک خود را از شرکت Liger انتخاب کرده است. لامبورگینی بدنه هایپرکار خود را با کانال‌های NACA شبیه به Countach و گلگیرهای مشابه به روُئلتو ترکیب کرده تا بهترین نتیجه را دریافت کند.


قوای محرکه این هایپرکار به صورت ویژه برای این مدل طراحی و ساخته شده است. لامبورگینی SC63 از پیشرانه 8 سیلندر 3.8 لیتر توئین توربو بهره می‌برد که برای توزیع وزن و خنک‌کاری بهتر خارج از پیشرانه قرار گرفته و همراه با سیستم هایبرید اجباری در مجموع 671 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. سیستم هایبرید از موتور ژنراتور و باتری با واحد کنترل الکترونیکی بوش تشکیل شده است. خودروهای LMDh از گیربکس معمولی استفاده می‌کنند و لامبورگینی برای بهترین نتیجه، ضرایب و نسبت‌های آن را تغییر خواهد داد.


لامبورگینی دو دستگاه SC63 را به میدان خواهد فرستاد که اولین نمونه در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا در سال 2024 شرکت می‌کند و دیگری در رویداد قهرمانی استقامت آمریکا شمالی به پیست فرستاده خواهد شد. هر دو تحت تیم Iron Lynx در مسابقات حضور خواهند داشت که لامبورگینی پیش‌تر تجربه همکاری با آنها را دارد.


لامبورگینی با رانندگان کارخانه خود یعنی میرکو بُرتولوتی و آندرا کالدارلی به همراه دنیل کویات و رومن گروژان که از فرمول 1 آمده‌اند در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه