شبکه‌های اجتماعی

نخستين گام احيای ساپكو برداشته شد

بازگشت فرآیند تامین قطعات به فعالیت‌های شركت ساپكو

مدیرعامل گروه صنعتی ايران خودرو از بازگشت فرآیند تامین قطعات به مجموعه فعالیت‌های شركت ساپكو با تصويب هيات مديره ايران خودرو خبر داد.
فرشاد مقيمی در بازديد از شركت ساپكو با بیان اینکه تامین به‌موقع و با کیفیت محور توليد در گروه صنعتی ايران خودروست، پیوستن دوباره تامین و فرايندهاي مرتبط با آن را به ساپکو از جمله فرايند برنا‌‌مه ریزی، اقتصادی و کیفیت، نخستین گام اصلاح فرایندهای این شرکت دانست.


وی با اشاره به ابلاغیه پنج بندی ماموریت‌های جدید ساپکو تصریح کرد: «برای توسعه و پیاده سازی مدل جامع ارتباط با تامین کنندگان، نظام مند ساختن پرداخت‌ها، تدوین دستورالعمل و شاخص‌های تعیینMRP (تسهيم سهم سازندگان) و تشكيل كميته راهبردی تعيين قيمت قطعات در ساپكو، لزوم حضور تمامی فرآیندهای تامین بطور متمركز در اين شركت احساس می‌شد.»
فرشاد مقيمي خاطرنشان كرد: «بر همين اساس، تامين و فرآيندهای آن با رويكردی جديد به ساپكو بازمی‌گردد؛ به گونه‌اي كه تعيين MRP خودرو از سوی ايران خودرو و تعيين سهم سازندگان توسط ساپكو صورت خواهد گرفت.»
وی همچنين، معماری مجدد زنجیره تامین را برای تعمیق و توسعه خودکفایی قطعات در کشور ضروری برشمرد و از تدوين برنامه اجرايی بازنگری فرآيندها و استخراج ريز فعاليت های آن طی دو هفته آينده خبر داد.
مديرعامل ايران خودرو بازنگریي در اين فرايندها را با هدف پررنگ ساختن فعاليت‌های طراحی مهندسی، توانمندسازی زنجيره تامين و تعميق خودكفايی براي انجام پروژه های محصولي ضروری دانست.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام گام های بعدی احیای ساپکو و تقویت طراحی و مهندسی در سطح زنجیره تامین، داخلی سازی در کشور به رویکردی پایدار تبدیل شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه