شبکه‌های اجتماعی

کارت سوخت از چه زمانی اجباری می‌شود؟

سهمیه بندی بنزین در هاله‌ای از ابهام

با توجه به اطلاعیه جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، عرضه بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور از تاریخ بیستم مرداد ماه 1398 صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو, امکان پذیر خواهد بود.
بر این اساس که آن دسته از صاحبان خودروها که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده و مطابق با فراخوان قبلی دولت نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرایند لازم, شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند, نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و کارت هوشمند سوخت آن‌ها بر اساس ثبت نام انجام شده قبلی, صادر و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آن ها تحویل داده خواهد شد. ضمنا هزینه صدور کارت سوخت المثنی نیز توسط مامور شرکت پست از آن ها دریافت می‌شود.
مالکان خودرو که کارت سوخت خود را گم کرده و نسبت به ثبت نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده‌اند, می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و یا سامانه دولت همراه برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی اقدام نمایند.

در این اطلاعیه اشاره‌ای به زمان سهمیه بندی بنزین نشده است و به نظر می‌رسد وزارت نفت قصد دارد تا با اجباری کردن کارت سوخت از قاچاق آن به بیرون از کشور جلوگیری نماید. پیش از این در 11 اردیبهشت‌ماه 1398 خبری برای سهمیه بندی ناگهانی سوخت منتشر شد که باعث التهاب در جامعه و صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌های بنزین شکل گرفت. حال به نظر می‌رسد وزارت نفت سیاست مرحله‌ای را برای سهمیه بندی بنزین در نظر گرفته است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه