شبکه‌های اجتماعی

خودروهای چینی‌ چند درصد بازار ایران را در اختیار دارند؟

دبیرانجمن خودروسازان ایران می‌گوید

در شرایطی که زمزمه خروج خودروسازان چینی از ایران به گوش می‌رسد دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه سهم چینی‌ها از بازار ایران فقط 12درصد است جای نگرانی است و پیش از این خودروسازان داخلی قطعات لازم را خریداری کرده‌اند.

نعمت بخش دبیرانجمن خودروسازان ایران درباره احتمال خروج چینی‌ها از بازار خودروی ایران توضیح داد: «شرکت هایی که خودروی چینی تولید می‌کنند از قبل نسبت به تدارک قطعات اقدام کرده‌اند؛ اما به یقین نمی‌توان گفت ایران را ترک خواهند کرد. اکنون از طریق چین قطعات یدکی به راحتی وارد کشور می‌شود. برای ما نیز قطع همکاری چینی‌ها مسجل نشده است ضمن اینکه براساس آمار تولیدات سهم شرکت‌های چینی در تولید خودرو به ویژه در بخش خودروهای سواری در ایران حداکثر برابر با ۱۲ درصد است. آنچنان جای نگرانی ندارد اما حتم داشته باشید چینی‌ها هم به دنبال این هستند که ارتباط برقرار باشد و همکاری‌ها قطع نشود. شرکت مدیران خودرو که از خودروسازان موفق انجمن هست، شریک چینی دارد که سرمایه به کشور وارد کرده و متعهد است که تولیدات آن ادامه داشته باشد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا ۱۲درصد سهم چین از تولید ۹۰۰ هزار خودرو یعنی ۱۰۸هزار خودرو را شامل می‌شود، گفت: «بله منظور ۱۲درصد از کل تولیدات است.»

نظر دهید


در همین زمینه