شبکه‌های اجتماعی

فروش 40 هزار خودرو توسط ایران‌خودرو و سایپا چه شد؟
روتیتر

چند روزی است که خبر تکمیل قطعات خودروهای ناقص در خط تولید شنیده می‌شود و نمایندگان مجلس و مسئولین صنعت خودروسازی نیز از عرضه 26 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو و 14 هزار دستگاه خودرو تسوط سایپا در پی این امر خبر داده‌اند. همچنین در تکمیل این خبر و با هدف کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو، شرایط فروش خاصی نیز برای این تعداد از محصولات اعلام شده است که شامل ممنوعیت خرید و فروش خودروها تا یک سال می‌شود. این امر با هدف درگیر کردن سرمایه خریداران و کاهش احتمال حمله دلالان برای خرید این محصولات در نظر گرفته شده است و در صورت اجرا می‌تواند مانند آب سردی به بازار آشفته خودروها عمل کند.
همچنین شرایط تحویل ظرف 90 روز برای این خودروها در نظر گرفته شده است و همین امر هم می تواند نوید بخش مصرف کنندگان واقعی باشد که قصد استفاده از خودرو خود را دارند. آن هم در شرایطی که ظرفیت فروش‌‌های پیش از این توسط خودروسازان برای سال 98 باز شده بود.
اما این همه ماجرا نیست، علیرغم تمامی اخبار منتشر شده، تاکنون ایران خودرو و سایپا در این زمینه سکوت کرده‌اند و مشخص نیست آیا قصد دارند تا این شرایط فروش آرمانی را اجرایی کنند یا خیر. در واقع به نظر می‌رسد که تعریف این شرایط فروش 40 هزار دستگاهی به دستور مسئولان صنعتی کشور برای کاهش التهاب بازار خودرو صورت گرفته باشد، اما سکوت ایران خودرو و سایپا می‌تواند نشانه‌ای از عدم تمایل عرضه خودروها با قیمت@های فعلی داشته باشد. احتمال دیگر نیز این است که دو خودروساز بزرگ کشور مشغول طراحی سیستم ثبت نام مخصوص این فروش بزرگ هستند و بنابراین احتمال واقعی شدن این طرح ظرف روزهای آینده وجود دارد.

 

منبع:  خودروبانک

نظر دهید


در همین زمینه