شبکه‌های اجتماعی

افزایش تنوع محصولات شرکت ایران دوچرخ
اتومبیل فارسی - ایران دوچرخ

ایران دوچرخ اولین واردکننده موتورسیکلت برقی در ایران است


شرکت ایران دوچرخ از اعضای کوچک گروه بهمن است که دوچرخه و موتورسیکلت تولید می‌کند و قدمت آن به دهه ۴۰ باز می‌گردد.


به گفته آرمان موسوی، مدیرعامل شرکت ایران دوچرخ این شرکت از سال ۱۳۹۵ دچار تغییرات مدیریتی شده و به ویژه در سال ۱۴۰۰ سه محور رشد برای این شرکت تعریف شده است. محور نخست تیراژ محصولات این شرکت است که برنامه تولید ۱۵۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.


محور دوم سبد محصول و تنوع محصولات این شرکت است که در سال گذشته ۵ محصول و در سال جاری ۱۰ محصول جدید به سبد محصولات ایران دوچرخ اضافه خواهد شد که در نهایت تنوع محصولات ایران دوچرخ را به ۳۰ محصول می‌رساند. این محصولات با پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی عرضه می‌شود و در زمینه داخلی‌سازی آن‌ها نیز فعالیت‌هایی صورت پذیرفته است. در حال حاضر شاسی و فرین تمام محصولات این شرکت در شرکت صنایع ایران تولید می‌شود و در زمینه سیستم‌های سوخت رسانی نیز ( EMS) از سال ۱۴۰۰ داخلی سازی صورت گرفته است.


محور سوم رشد در ایران دوچرخ به کیفیت بازمی‌گردد. در این زمینه در حال احداث پیست تست هستیم که تمام محصولات تولید شده در آن مورد آزمایش قرار می‌‌گیرد.


شرکت ایران دوچرخ سال گذشته دو فروشگاه مرکزی در شرق تهران راه‌اندازی کرده و در سال ۱۴۰۱ چهار فروشگاه دیگر در تهران و یک فروشگاه در قزوین راه‌اندازی خواهد کرد. همچنین بالغ بر ۹۰ نمایندگی نیز محصولات ایران‌ دوچرخ را در سراسر ایران عرضه می‌کنند.


به گفته آرمان موسوی، این شرکت آمادگی پذیرش نماینده‌های جدید را نیز دارد.


سال گذشته ایران دوچرخ یک تعمیرگاه مرکزی در خیابان آزادی تهران راه‌اندازی کرده که خدمات لازم به موتورسیکلت‌های دارای گارانتی و حتی موتورهایی که دوره گارانتی آن‌ها به اتمام رسیده ارائه کنند. ایران دوچرخ لوازم یدکی تمام مدل‌های خود را تا 10 سال ارائه می‌دهد و حتی لوازم یدکی موتورهای با تیراژ محدود این شرکت برای 10 سال سفارش گذاری شده است.


شرکای چینی ایران‌دوچرخ همگی جزو ده شرکت سازنده موتورسیکلت در چین هستند. این شرکت‌ها سهم گسترده‌ای از بازار جهانی دارند. نکته حائز اهمیت در خصوص این همکاری، تولید بر اساس سفارش ایران دوچرخ است، برای مثال استاندارد آلایندگی یورو ۴ در چین الزامی نیست اما این شرکت‌ها برای بازار ایران پیشرانه‌های دارای این استاندارد را تولید می‌کنند.


سهم بازار ایران دوچرخ در سال ۱۴۰۰ چندان بالا نیست، اما این شرکت در تلاش است سهم بیشتری از آن خود کند. در حال حاضر محصولات ایران دوچرخ در بازه قیمتی ۳۶ تا ۱۱۰ میلیون تومان و با قیمتی رقابتی نسبت به رقبا به بازار عرضه می‌شود.
ایران دوچرخ اولین واردکننده موتورسیکلت برقی در ایران بوده و در حال حاضر در حال آماده سازی پروژه‌های جدید برای ساخت موتورهای کار و خیابانی برقی با همکاری شرکت کروز است که در مرحله ساخت نمونه‌های پروتوتایپ آن هستیم.

 

نظر دهید


در همین زمینه