شبکه‌های اجتماعی

«سایپا رهام» به «سایپا شاهین» تغییر نام داد
اتومبیل فارسی - سایپا شاهین

با موافقت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با پیشنهاد جمعی از پژوهشگران و فعالان محیط زیست موافقت کرد تا نام محصول جدید سایپا که پیشتر با عنوان "رهام" معرفی شده بود به "شاهین" تغییر کند.
چندی پیش یک پژوهشگر محیط‌زیست و حامی گونه‌های در معرض خطر انقراض شاهین ایرانی، به مدیرعامل سایپا پیشنهاد کرد در راستای حفظ و حراست از این پرنده باشکوه، نام محصول جدید این گروه خودروسازی را به "شاهین" تغییر دهند، در ادامه چند انجمن دیگر نیز این پیشنهاد را به مدیران سایپا ارائه دادند.

 

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسی‌های کارشناسی کمیته مذکور با این پیشنهاد موافقت کرد و به دلیل اینکه گروه خودروسازی سایپا در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، دستور داد در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این گروه خودروسازی، محصول جدید سایپا "شاهین" نام‌گذاری شود.

شاهین سایپا نخستین محصول از مگاپلت‌فرم ملی این گروه خودروسازی، موسوم به SP100 به شمار می آید و قرار است توليد انبوه آن از سال آينده آغاز شود.

سايپا توليد 12.000 دستگاه از اين محصول را برای سال ۹۹ برنامه‌ريزی كرده و می‌خواهد تيراژ توليد آن را در سال ۱۴۰۱ به 100.000 دستگاه برساند.

لازم  به ذکر است که پیش از این، شاهین نام ایرانی برای نسل سوم خودرو رامبلر آمریکایی بود که در ایران تا پیش از انقلاب زیر نظر شرکت رامبلر مونتاژ و تولید می‌شد.

نظر دهید