شبکه‌های اجتماعی

تیزر تبلیغاتی جدید سایپا شاهین منتشر شد + ویدیو
اتومبیل فارسی - سایپا شاهین

انتشار در صفحه رسمی اینستاگرام گروه خودروسازی سایپا

گروه خودروسازی سایپا تیزر تبلیغاتی جدید شاهین را منتشر کرد. این تیزر در صفحه رسمی اینستاگرام این گروه خودروسازی متشر شده است. پیش از این نیز سایپا به طور رسمی اعلام کرده بود که شاهین را زودتر از موعد مقرر روی خط تولید برده و تولید آزمایشی این محصول جدید آغاز شده است. 

شاهین، سدان ملی جدید سایپا است که بر اساس پلتفرم SP100 این شرکت ساخته شده است. سایپا شاهین با همان پیشرانه تیبا که به توربوشارژ مجهز شده است راهی بازار فروش ‌می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید 108 اسب‌بخار قدرت و 165 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. در مشخصات فنی اعلام شده خبری از جعبه‌دنده اتوماتیک دیده نمی‌شود و در فاز اول از جعبه‌دنده 5 سرعته دستی برای شاهین استفاده خواهد شد.

بر اساس اعلام رسمی سایپا، خط تولید SP100 در مرحله فعالیت با ظرفیت کامل، می‌تواند ۱۴ دستگاه خودرو در هر ساعت را تجاری‌سازی کرده و در هر شیفت آن ۱۴۳ اشتغال مستقیم را ایجاد کند.

 

  بخوانید > مشخصات فنی نهایی سایپا شاهین   

 

همچنین بر اساس ویدیو آزمایش عملکرد کیسه‌های هوای ایمنی و تست تصادف سایپا شاهین که به صورت رسمی از سوی سایپا منتشر شده است، شاهین توانسته با موفقیت‌آمیز و براساس استاندارد روز اروپا (ECE) و استاندارد ملی ایران این تست را پشت سر بگذارد. در این تست لحظه برخورد خودرو به مانع و عملکرد کیسه‌های هوا برای حفظ سلامتی سرنشین مورد بررسی و سنجش قرار گرفته است.

در بحث عملکرد کیسه‌های ایمنی هوا، دو تست اهمیت زیادی دارد؛ اولین تست مربوط به عملکرد مدار و ماژول‌های کیسه هوا است و به‌صورت آزمایشی تنها در بخش یونیت‌ها انجام می‌شود. این تست معیار اصلی صحه‌گذاری و اعطای مجوزهای مختلف «ای مارک» و ECE است.

اما یکی از اصلی‌ترین تست‌های اجباری از سال ۲۰۱۸، تست نهایی کیسه‌های هوا در شرایط بازشو بر روی خودرو و تصادف است. در این روش کیسه‌های هوای SRS و SRP مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرند و میزان بازشدن، جهت بازشدن، انحراف از مسیر ضربه، محل برخورد با سرنشین و سطح تاثیرگذاری در استانداردهای مختلف بررسی می‌شود.

 

  ببینید > ویدیو تست تصادف و آزمایش ایربگ‌های سایپا شاهین  

 

ویدیو زیر جدیدترین تیزر تبلیغاتی است که سایپا از نسخه دستی شاهین منتشر نموده است:

 

 

نظر دهید