مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
تولید اولين خودروی هوشمندِ ایران در سایپا
اتومبیل فارسی - خودروی هوشمند سایپا

پژوهشگاه ارتباطات و مرکز تحقيقات سايپا تفاهم نامه امضا کردند

 

سایپا برای طراحی و توسعه اولین خودروی هوشمند ایران و سیستم‌های دستیار راننده با پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به توافق رسید و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین دو مجموعه به امضا رسید.

در راستای استفاده مناسب تر از توانمندی‌های داخلی، پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تفاهم نامه‌ای امضاء كردند كه در پی آن قرار است دو مجموعه یاد شده در تولید اولین خودروی هوشمند در ایران؛ طراحی و تولید حسگرها و رادار در چارچوب سیستم دستیار راننده خودرو و خودروران؛ توسعه قابلیت های خودروهای متصل و ارایه بسترهای رایانش ابری، طراحی و تولید نمونه قطعات با فناوری پیشرفته الكترونیكی مورد نیاز در خودرو و در نهایت بهره برداری از آزمایشگاه طرفین به منظور تكمیل فرآیند توسعه محصول همکاری داشته باشند.


مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا مجموعه ای تحقیقاتی-صنعتی و یكی از بزرگترین مراكز تحقیق و توسعه خودروسازی كشور است. این مجموعه توانمندی كافی و مناسب در حوزه طراحی و توسعه خودرو را دارد. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز مجموعه ای راهبردی و با زیرساخت‌های پیشرفته است كه در راستای خودكفایی توسعه دانش فنی ارتباطی و اطلاعاتی فعالیت می‌كند. 

 در پی این تفاهم نامه قرار است دو مجموعه یاد شده در تولید اولین خودروی هوشمند در ایران، طراحی و تولید حسگرها و رادار در چارچوب سیستم دستیار راننده خودرو و خودروران، توسعه قابلیت های خودروهای متصل و ارایه بسترهای رایانش ابری، طراحی و تولید نمونه قطعات با فناوری پیشرفته الكترونیكی مورد نیاز در خودرو و در نهایت بهره برداری از آزمایشگاه طرفین به منظور تكمیل فرآیند توسعه محصول همکاری داشته باشند.


وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همكاری بین پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات و‌ نوآوری صنایع خودرو سایپا، تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا در سال‌های اخیر در عرصه صنعت خودرو پیشرفت‌های خوبی داشته و توانسته در حوزه فناوری اطلاعات و حرکت به سمت خودروهای جدید گام‌های خوبی بردارد؛ این روند توسعه‌ای را می‌توان به وضوح در مرکز تحقیقات این خودروساز دید.


وی ادامه داد: آنچه که در مرکز تحقیقات سایپا در حال اجراست بسیار ارزشمند است چرا که سایپا از این طریق توانسته در بخش‌های تکنولوژی و طراحی خودرو همگام با سایر خودروسازان جهانی پیش برود.
رئیس پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: کم و بیش مردم از صنعت خودرو و فرآیندی که در این حوزه طی می‌شود، آگاه هستند اما باید بگویم آنچه که ما از نزدیک در گروه خودروسازی سایپا که حاصل تلاش‌های مدیران و مهندسان این شرکت است، دیدیم سبب افتخار هر ایرانی است.

 

khodro hoshmand


وی با بیان اینکه صنعت خودرو پیشران صنایع کشور است، گفت: تحقیق و توسعه با جدیت در گروه خودروسازی سایپا پیگیری می شود و امضای تفاهم نامه همكاری بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات سایپا در همین راستا است.
یزدانیان اظهار داشت: با استمرار وضعیت فعلی و نگاه به فرآیند توسعه ای به طور حتم صنعت خودرو به پیشرفت های قابل قبولی می رسد.


وی افزود: پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مجموعه‌های قوی و منحصر به فرد در خاورمیانه است لذا امیدواریم همکاری های تعریف شده بین طرفین با سرعت عملیاتی شود تا شاهد تولید خودروهای هیبرید، خودران و خودروهای متصل در گروه سایپا باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند باعث حضور قدرتمند صنعت خودرو در بازارهای جهانی شود بهره گیری از ارتباط و فناوری اطلاعات و نسل‌های جدید است، امیدوارم با برنامه‌های تعریف شده، دریچه جدیدی از همکاری‌ها آغاز شود.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها