شبکه‌های اجتماعی

تصاویر رسمی ایران‌خودرو K132 منتشر شد
اتومبیل فارسی - ایکو K132

پس از انتقادهای فراوان

گروه صنعتی ایران‌خودرو تصاویر رسمی K132 را منتشر کرد. 

 

پیش از این انتقادهایی پیرامون آغاز اولین طرح فروش ایکو K132 بدون انتشار هیچ تصویر رسمی و تعیین نام مشخصی برای آن از سوی رسانه‌ها مطرح شده بود. علاوه بر این، مراسم رونمایی از ایکو K132 نیز حواشی فراوانی را برای ایران‌خودرویی‌ها ایجاد کرده بود. البته تصاویر رسمی منتشر شده نیز علاوه بر کیفیت بسیار پایین و عدم رعایت بسیاری از اصول عکاسی حرفه‌ای در تهیه آن‌ها، دارای نواقصی بوده و هیچ تصویری به طور رسمی از طراحی نهایی فضای داخلی کابین نیز منتشر نشده است.

 

لازم به ذکر است که ایران‌خودرو روز سه‌شنبه 17 تیر ماه طرح جدید فروش خود را به صورت طرح مشارکت در تولید اعلام کرد که در آن در کنار محصولاتی چون دنا، دنا پلاس، پژو 207i، رانا پلاس، پژو 206 و سورن، برای اولین بار عرضه K132 محصول جدید ایران خودرو نیز شروع شده است. متقاضیان منتخب در این طرح برای خرید K132 باید مبلغ 119.900.000 تومان برای نسخه دستی و 149.900.000 تومان برای نسخه اتوماتیک به عنوان پیش پرداخت واریز کنند. تاریخ تحویل K132 نیز مهر 1400 تا تیر 1401 اعلام شده بود. 

 

بر اساس اطلاعات قبلی قرار بود در گام نخست، این محصول با پیشرانه EC5 با حجم 1.6 لیتر و توانایی تولید ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و حدود ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و جعبه‌دنده 5سرعته دستی عرضه شود. در گام بعدی نیز ایران‌خودرو نسخه مجهز به پیشرانه EF7 پلاس توربوشارژ را همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه کند. اما با انتشار کاتالوگ رسمی K132 مشخص شد که ایران خودرو قصد دارد تا فروش K132 را در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک با پیشرانه EC5 عرضه کند و در حال حاضر خبری از پیشرانه EF7 پلاس توربوشارژ برای نمونه اتوماتیک نیست.

بنابراین مشخصات فنی این محصول در دو نسخه دستی و اتوماتیک به شرح زیر است:

 

پیشرانه: 4 سیلندر/16 سوپاپ/ 1.6 لیتر/ 110 اسب بخار قدرت/150 نیوتن‌متر گشتاور/ زمانبندی عملکرد سوپاپ‌ها/استاندارد آلایندگی یورو ۵

جعبه‌دنده: ۵ سرعته دستی / 6 سرعته اتوماتیک

مصرف سوخت: ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای نسخه دستی / 7.1 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای نسخه اتوماتیک

 

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، ایکو K132 به سامانه ترمز ABS، EBD و BA، سیستم کنترل پایداری ESC و سامانه کمکی حرکت در سربالایی HSA در هر دو نسخه مجهز است. فرمان کمکی برقی، سیستم تهویه مطبوع با پنل دیجیتال، سنسور باد تایرها، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین، کروز کنترل، سیستم چند رسانه‌ای با نمایشگر ۷ اینچی لمسی و بلوتوث و چراغ روشنایی روز از جمله دیگر امکاناتی است که نسخه‌های دستی و اتوماتیک K132 مشترک است.

نسخه اتوماتیک K132، به تجهیزاتی همچون رینگ ۱۶ اینچی آلیاژی، سانروف، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، صندلی‌های برقی جلو و کیسه هوای ایمنی جانبی نیز مجهز خواهد بود که این تجهیزات در نسخه دستی عرضه نخواهند شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه