مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
با آپشن‌های فنی به‌ کار رفته در خودرو آریزو 5 جدید آشنا شوید
اتومبیل فارسی - آریزو 5 توربو جدید

در آستانه ورود به بازار ایران

 

اندک زمانی از معرفی و عرضه خودرو آریزو 5 جدید در بازار کشور چین می‌گذرد و شرکت مدیران خودرو در نظر دارد این خودرو را جایگزین آریزو 5 نسل قبل نماید. آریزو 5 جدید علاوه بر تغییرات عمده در طراحی داخلی خودرو شاهد تغییرات مهمی در زمینه فنی و تکنولوژیک نیز بوده است که در این مقاله معرفی می‌شود.


یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته در آریزو 5 جدید استفاده از ترمز دستی برقی و اتوهلد است. استفاده از ترمز دستی برقی و یا EPB علاوه بر حذف سیم کشی‌های مورد استفاده در سیستم ترمز دستی‌های قدیمی و تاثیر دمای هوا بر روی عملکرد ترمز دستی، سبب اتصال ترمز دستی برقی مستقیما به ECU می‌شود و همواره قدرت ترمزدستی را در حد مطلوب نگه می‌دارد. همچنین سایر سیستم‌های کمک ترمزی خودرو مانند HSA و Auto hold نیز فقط بر روی سیستم ترمز پارک برقی قابل نصب هستند. استفاده از ترمز پارک برقی و اتوهلد در خودرو آریزو 5 جدید سبب راحتی و آسایش راننده در مسیرهای پر ترافیک می شود.


همانند نسل قبل، آریزو 5 جدید مجهز به ESP یا سیستم کنترل پایداری است که به عنوان یک سیستم کمکی در مواقعی که کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود، وارد مدار شده و با اثر گذاری بر روی گاز و ترمز و نیروی موتور به کمک راننده جهت کنترل پایداری خودرو می‌شتابد.


استفاده از فرمان برقی یا EPS در نسل جدید خودرو آریزو 5 جدید علاوه بر ایجاد راحتی رانندگی در مسیرهای طولانی و پر ترافیک سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش اتلاف قدرت موتور خودرو نیز می‌شود.
با توجه به آپشن‌های موجود در آریزو 5 جدید که در بالا به آنان اشاره شد، این خودرو بیش از پیش برای جوانانی که به دنبال یک خودرو با ظاهری اسپرت و متمایز و همچنین دارای آپشن‌های پیشرفته و به روز هستند، مناسب است.

 

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها