شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پیکاپ مونرو MK_1
دومین محصول استارتاپ اسکاتلندی معرفی شد

 

استارتاپ اسکاتلندی دومین مدل خود را با نام MK_1 Pickup در نمایشگاه Fully Charged Live North 2023 معرفی کرد. پس از کامیون الکتریکی 4x4 Munro MK_1 که دسامبر 2022 معرفی شد، حالا این شرکت لاین آپ خود را با نمونه پیکاپ آفرودی الکتریکی گسترش می‌دهد.


پیکاپ مونرو MK_1 که از آن به عنوان وسیله نقلیه‌ای قدرتمند و کاربردی یاد می‌شود مشتریانی را هدف قرار داده که در بخش‌های سخت مانند معادن، فعالیت‌های ساخت و ساز، ارگانهایی مانند سازمان آب، اداره برق، مزرعه دارها و حتی وزارت دفاع فعالیت می‌کنند.


پیکاپ مونرو MK_1 با رنگ زرد جذاب، همانند نمونه کامیون طراحی شده که تنها در بخش انتهایی با یکدگیر تفاوت دارند. با توجه به اینکه این مدل از نوع دو کابین به حساب می‌آید و در عقب کوچکتری دارد، اما همچنان فضای بار آن بسیار کوچک است. البته مونور می‌گوید این پیکاپ توانایی بارگیری یک پالت اروپایی با وزن 1050 کیلوگرم را دارد.


مدل پرفورمنس دارای حداکثر ظرفیت یدک‌کشی 3500 کیلوگرم است که این اجازه را به MK_1 میدهد تا هرگونه ادوات کشاورزی، تجهیزات ساخت و ساز، وسایل امداد و نجات و... را به پشت خود بکشد. مانند نسخه کامیون، این خودرو مونرو MK_1 از پک باطری 82.4 کیلووات ساعت بهره می‌برد که با یکبار شارژ می‌تواند در چرخه WLTP 305 کیلومتر بُرد مسافت و یا 16 ساعت استفاده در مسیرهای آفرودی داشته باشد. این باطری‌های با شارژر 100 کیلووات DC تنها به 36 دقیقه زمان نیاز دارند تا از 15 به 80 درصد برسند.


این پک باطری، نیرو بخش موتور الکتریکی است که 375 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور آنی تولید می‌کند که توسط جعبه انتقال قدرت دو سرعته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. با چنین اعدادی، این پیکاپ تنها به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مونور یک موتور الکتریکی دیگر با 295 اسب‌بخار قدرت و گزینه‌های Utility یا Range را برای افرادی که نمونه پرقدرت را نمی‌خواهند در نظر گرفته است.


پیکاپ مونرو MK_1 مانند بسیاری از پیکاپ‌های آفرودی از نوع شاسی مستقل همراه با سیستم چهارچرخ محرک تمام وقت است که از قفل دیفرانسیل مرکزی استاندارد بهره می‌برد. قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجزا به صورت اختیاری بر روی خودرو نصب می‌شود. به لطف ارتفاع از سطح زمین 480 میلی‌متر، این پیکاپ می‌تواند عمق غوطه‌وری 800 میلی‌متر داشته باشد.


این پیکاپ بدون احتساب 23 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 62000 دلار قیمت دارد و به احتمال فراوان تحویل نمونه‌های پیش سفارش شده از اواخر سال آغاز خواهد شد.


نظر دهید


در همین زمینه