شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: رضا حسینی
عرضه جک S5 فیس‌لیفت از سوی کرمان موتور با پیشرانه، امکانات و ظاهری جدید
اتومبیل فارسی - جک S5 فیس لیفت

پیشرانه مشترک با KMC K7

 

 

شرکت کرمان موتور قصد دارد در آینده‌ای نزدیک نسخه جدید جک S5 را به بازار عرضه کند. نسخه جدید جک S5 که در واقع نمونه فیس‌لیفت شده نسخه فعلی به شمار می‌رود حدودا 5 سال پیش توسط جک موتورز چین معرفی شده است. در ابتدای عرضه نسخه اتوماتیک S5 در بازار ایران نیز کرمان موتور نمونه‌هایی از این نسخه فیس‌لیفت شده را به ایران آورد اما در نهایت عرضه جک S5  اتوماتیک به بازار با همان استایل ظاهری نسخه پیش از فیس‌لیفت صورت گرفت. 

نسخه جدید جک S5 نسبت به نمونه پیش از فیس‌لیفت دارای سپر جلو، جلوپنجره و چراغ‌های مه‌شکن جدید است اما در نمای کناری و همچنین قسمت عقب خودرو تغیییری نسبت به نسخه فعلی مشاهده نمی‌شود. لازم به ذکر است که با انتشار تصاویر این نسخه در فضای مجازی انتقادات بسیاری در مورد طراحی جک S5 جدید عنوان شد و طراحی آن به مذاق بسیاری از مشتریان کرمان موتور خوش نیامده است.

 

در بخش قوای فنی، جک S5 جدید دیگر از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ فعلی استفاده نمی‌کند و قرار است این اتومبیل با پیشرانه 4 سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت عرضه شود. این پیشرانه که همان نمونه مورد استفاده در KMC K7 است توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و همراه با جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچ عرضه خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت که اگرچه فیس‌لیفت ظاهری جک S5 از زیبایی و جذابیت بصری آن کاسته و انتقادهایی را به همراه داشته اما در زمینه قوای فنی تغییر مثبت و قابل قبولی در جک S5 جدید ایجاد شده است.

 

      بخوانید >  همه چیز درباره KMC K7، کراس‌اوور جدید کرمان موتور 

 

این کراس‌اوور متوسط جک در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز بهبودهایی را پشت سر گذاشته است و حال در کنار تجهیزات نسخه قبلی به همراه سامانه پارک اتوماتیک، شست و شوی چراغ‌های جلو، سقف پانوراما و سامانه چهار چرخ محرک نیز قابل سفارش است. البته باید دید که آیا کرمان موتور تمامی این تجهیزات را در نسخه‌های جدید S5 اضافه خواهد کرد یا خیر.

به نظر می‌رسد که این خودروساز بخش خصوصی به زودی شرایط فروش جک S5 جدید را با به روزرسانی قیمتی اعلام کند. البته اگر مانند اقدامات اخیر کرمان موتور، فروش این محصول نیز ابتدا به صورت چراغ خاموش و توسط نمایندگی‌های این شرکت صورت نگیرد!

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه