شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خط تولید ایران خودرو
افزایش تیراژ و عبور از آمار تولید سال گذشته در ایکو

 

ایران خودرو در حالی از تولید و عرضه 460 هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری به مشتریان در ۹ ماهه امسال در این گروه صنعتی خبر داده که این دستاورد مهم در شرایط سخت تحریم‌‌های بین‌المللی علیه صنعت خودرو کشور رقم خورده است.


بر اساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو این شرکت موفق شده در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید خودرو کامل را 145 هزار دستگاه افزایش بدهد به طوی که هم اکنون با ایجاد شرایط پایدار در تولید، به طور روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خودرو در این شرکت تولید می‌شود.


در حالی تولید عبورمستقیم و حذف تولید خودروهای ناقص در ایران خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت خودرو در حافظه تاریخی این صنعت و شرکت ایران خودرو ثبت می‌شود که به دلیل تحریم‌های سختگیرانه، صنعت خودرو کشور با چالش‌های زیادی مانند کمبود قطعات و افزایش قیمت‌ روبرو بود.


با تلاش و سرمایه‌گذاری فعالان صنعت خودرو برای افزایش عمق داخلی سازی قطعات و کاهش وابستگی به واردات، صنعتگران خودرو کشور توانستند بر کمبودها و کارشکنی‌ها غلبه کرده و بار دیگر صنعت خودرو کشور را احیا کنند.


چندی پیش خطیبی مدیرعامل ایران خودرو صرفه‌جویی ۲۱۰۰ میلیارد تومانی در تولید خودرو، افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات و شناسایی گلوگاه‌های تولید از جمله دستاوردهای تولید عبور مستقیم است دانست و گفت: «در حال حاضر تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو به صورت کامل، با شمارگان بالا و در شرایط با ثبات و پایداری انجام می‌شود.»


وی افزایش ۲۵ درصدی شاخص‌های کیفیت و کاهش هزینه را از دستاوردها و نتایج حذف خودروهای ناقص دانست و گفت: «شناسایی گلوگاه‌های تولید، زمینه رشد و توسعه خودروساز و قطعه‌ساز و جهانی شدن آن‌ها را فراهم خواهد کرد. با افزایش تیراژ، هزینه‌ تولید کاهش یافته و تولید اقتصادی و رقابتی می‌شود.»


وی همچنین از برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات جدید به بازار به منظور پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان و افزایش تولید و عرضه برای متعادل کردن بازار خودرو خبر داد.


مسیر حرکت گروه صنعتی ایران خودرو طی چند ماه اخیر نشان از آن دارد که این شرکت توانسته روزهای سخت تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات و فشارهای داخلی را با طی کردن فرآیندی بسیار سخت و پیچیده، با موفقیت پشت سر بگذارد و امیدها را برای رسیدن به روزهای اوج و طلایی خود پررنگ‌تر کند.


افزایش تیراژ تولید خودرو کامل، حذف فرایند و دپو خودروهای ناقص، رشد کیفیت محصولات ایران‌خودرو، صرفه‌جویی ۲۱۰۰ میلیارد تومانی، کاهش مطالبات قطعه‌سازان، رشد 45 درصدی صدور سند خودرو و .. را باید به عنوان گام بزرگ ‌ایران خودرو در مسیر جدید حرکتی خود قلمداد کرد.


رشد تیراژ تولید در ایران خودرو وام‌دار دستاورد بزرگ این شرکت در تولید کامل و عبور مستقیم است. بر همین اساس تولید بدون کسری و عبور مستقیم خودرو از خط تولید به دست مشتریان، توقف تولید خودرو‌های ناقص و دپو شده در کف پارکینگ‌ها، بهبود کیفیت خدمات پس از فروش و لجستیک در سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی‌سازی محصولات تولیدی جاری بیانگر طرح شجاعانه ایران خودرو در ارتقای خدمات و تعهد سنگین این شرکت به مشتریان خود است.


از دیگر اقدامات قابل توجه ایران خودرو در راستای ترمیم وجهه خود و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان حذف پژو ۴۰۵ GLX و سمند از خطوط تولید بود.


شناسایی ظرفیت‌های همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با گروه صنعتی ایران خودرو از دیگر اقدمات مهم بزرگ‌ترین خودروساز کشور در راستای شناخت دقیق محورهای تولید ناب و آغاز حرکت‌های بزرگ و اساسی در این مسیر است. در این راستا ۵۴ تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان با گروه صنعتی ایران خودرو امضا شده که نقطه عطفی در صنعت خودرو به‌شمار می‌رود. این همکاری‌ها توسط مرکز توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران‌خودرو هدایت و مدیریت خواهد شد.


از دیگر برنامه‌های بزرگ‌ترین خودروساز کشور ارایه خدمات بزرگ با اعتماد به تولید باکیفیت است. در این زمینه ‌ اجرای طرح جهش کیفیت ایران خودرو در قالب ۲۷۹ پروژه مهم و با هدف افزایش رضایت مشتریان در دستور کار ویژه قرار گرفته است. به گفته مدیران ایران خودرو، این شرکت خودروساز بر آن است تا با اولویت‌دهی به تامین قطعات شبکه، شاهد افزایش رضایتمندی مشتریان و روند کاهشی مراجعات به نمایندگی‌ها باشد. همچنین دستیابی به رکورد یک روز بدون شکایت از خدمات پس از فروش در سال جاری از دیگر اهداف گروه صنعتی ایران خودرو است.


بر اساس اعلام مدیران ایران خودرو، بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در نوسازی تجهیزات خطوط تولید گیربکس و موتور، طراحی و عرضه نسخه ارتقا یافته موتورها (پلاس) و گیربکس‌های تولیدی، استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در آزمون‌های خودرویی و مجموعه‌های تولیدی در فرآیندهای قطعه‌سازان، ایجاد هم‌افزایی موثر و تعریف برنامه‌های کیفی مشترک با سازندگان از طرح‌های سنگین جهش کیفیت ایران‌خودرو در حوزه موتور و گیربکس است.

 

نظر دهید


در همین زمینه