شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کانسپت هیوندای پونی کوپه
همکاری دوباره

 

هیوندای برای بازسازی یکی از مهم‌ترین خودروهای کانسپت تاریخ شرکت، بار دیگر با طراح مشهور ایتالیایی یعنی جورجتو جوجیارو و پسرش فابریزیو جوجیارو همکاری می‌کند. این بازساری تحت شرکت مشترک جورجتو و فابریزیو با نام GFG Style انجام می‌شود.


سال 1974 هیوندای برای خلق یک کانسپت با جورجتو تماس می‌گیرد، جیوجیارو وظیفه طراحی خارجی و داخلی و ساخت 5 نمونه از این خودرو را قبول می‌کند. هیوندای در آن سال‌ها امید داشت تا این خودرو را به بازار‌های اروپا و آمریکا صادر کند اما به موفقیت دست پیدا نکرد. یک سال بعد هیوندای با طراحی جورجتو نسخه تولید انبوه پونی را تولید کرد که در کل در دو نسل 323.026 دستگاه از آن فروخت و آن را به کشور‌هایی مانند شیلی، آرژانتین، کلمبیا، اکوادور، مصر، بلژیک، هلند، یونان، انگلیس و کانادا صادر کرد.


حالا کره‌ای‌ها می‌خواهند بار دیگر این کانسپت جذاب را همراه با جورجتو جوجیارو به عنوان طراح و لوک دانکرولک مدیر خلاقیت هیوندای و سنگ یاپ لی معاون اجرایی و رئیس مرکز طراحی جهانی این شرکت بازسازی کنند.


دانکرولک در خصوص این پروژه گفت: «ما از اشتیاق جورجتو و فابریزیو بسیار هیجان زده شده‌ایم و مشتاقانه منتظر همکاری با GFG Style که طراحی‌های بی نظیری دارند هستیم. این پروژه نه تنها ارزش تاریخی دارد بلکه نشان دهنده یک تبادل فرهنگی است و می‌تواند راه را رای همکاری‌های بعدی باز کند.»


کانسپت پونی 1974 میراث این شرکت و چشم انداز آینده نگرانه چانگ ژو یانگ موسس هیوندای را نشان می‌دهد. بسیاری از خودروهای امروزی مانند آیونیک 5 و هیوندای N Vision 74 نیز با الهام از این خودرو شکل گرفته‌اند.


جورجتو در این خصوص گفت: «این پروژه را زمانی طراحی کردم که در جوانی و آغاز راه خود قرار داشتم. هیوندای در آستانه ورود به بازار جهانی قرار داشت و من با قبول این پروژه و کمک به این شرکت احساس غرور می‌کردم. اکنون نیز بسیار مفتخرم که هیوندای دوباره پیشنهاد بازسازی این خودرو را به من پیشنهاد داده است.»


جورجتو در آن زمان از پونی کانسپت برای طراحی دلورین و چند نمونه دیگر الهام گرفت. این خودرو در بهار 2023 رونمایی می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه