مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - آریزو 5 جی‌تی
محصول جدید و پرقدرت چری

 

چری نسخه جدیدی از سدان کامپکت اسپرت خود یعنی آریزو 5 جی‌تی را در چین معرفی کرد. آریزو 5 جی‌تی اصلی در سپتامبر 2022 در چین با پیشرانه 1.6 لیتر توربو معرفی شده بود و حالا نسخه‌ای مقرون به صرفه و اران‌تر از آن با پیشرانه 1.5 و 1.6 توربو به بازار عرضه خواهد شد.


از نظر طراحی نمونه جدید با نمونه قبلی تفاوتی ندارد و همچنان از جلوپنجره X مانند، چراغ‌های LED نازک جدید همراه با راهنما پویا استفاده می‌کند که این نما را به لکسس شبیه کرده است. نمای عقب آریزو 5 جی‌تی نیز با چراغ‌های متصل به یکدیگر که تم سیاه رنگ دارند و خروجی‌های اگزوز دوبل طراحی جلو را تکمیل می‌کند. آریزو 5 جی‌تی جدید 4710 میلی‌متر طول، 1829 میلی‌متر عرض، 1490 میلی‌متر ارتفاع و 2670 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


داخل کابین آریزو 5 جی‌تی تزئینات نارنجی رنگ وجود دارد که می‌توان آنها را بر روی فرمان، کمربند ایمنی، خروجی‌های تهویه مطبوع، کنسول میانی، رودری‌ها و نخ چرم صندلی‌ها دید. از امکانات کابین آریزو 5 جی‌تی می‌توان به گرمکن صندلی جلو، فرمان قابل تنظیم چهارجهته، دو نمایشگر پشت فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی 20.5 اینچ، لیور دنده الکترونیکی، شارژر بی‌سیم و کنترل صوتی اشاره کرد.

 


مهمترین تغییر در نسخه جدید پیشرانه آن محسوب می‌شود. این نمونه حالا از پیشرانه 1.5 لیتر توربو بهره می‌برد که 154 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو آریزو 5 جی‌تی منتقل می‌شود. در کنار این پیشرانه، نسخه 1.6 لیتر توربو تنها در تریم بالا وجود دارد که 194 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.


امکانات ایمنی و رفاهی آریزو 5 جی‌تی شامل دستیار رانندگی L2+، کروز کنترل تطبیقی، حفظ بین خطوط، سیستم محدودیت سرعت، ترمز اضطراری، نقطه کور، هشدار تغییر لاین، دوربین 360 درجه و هشدار برخورد از عقب می‌شود. آریزو 5 جی‌تی دارای 5 ستاره ایمنی C-NCAP است.


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها