مدیران خودرو از دو محصول جدید برند اکستریم رونمایی کرد
یکشنبه, 08 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
در مجموعه ایران مال برگزار شد
باتری جدید جیلی می‌تواند یک میلیون کیلومتر بپیماید
جمعه, 06 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
با ۳۵۰۰ بار شارژ کامل
لوکسید R7 با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی هوآوی معرفی شد
پنج شنبه, 05 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
همکاری مشترک چری و هوآوی
بایک بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد
چهارشنبه, 04 مهر 1403
تحریریه اتومبیل فارسی
تیارا پرایم به دیار رفت
هیولای آفرودی رضوانی انتقام ارتقای کابین دریافت می‌کند
سه شنبه, 03 مهر 1403
شاهین قربانعلی نیا
جت شخصی روی زمین
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - تیگو 9
با کیفیت‌ترین کابین چری

 

به رونمایی رسمی تیگو 9 بسیار نزدیک شده‌ایم و حالا پس از انتشار عکس‌های رسمی طراحی خارجی، این بار عکس‌های رسمی کابین منتشر شد که می‌تواند به عنوان جذاب‌ترین و با کیفیت‌ترین کابین طراحی و ساخته شده توسط چری لقب بگیرد.


تیگو 9 از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتر توربو جدید بهره می‌برد که 261 اسب‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. با توجه به این میزان خروجی، بیشینه سرعت این کراس‌اوور 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر برآورد شده است.


چری برخلاف گذشته که تنها یک چیدمان برای مدل‌های خود در نظر می‌گرفت، قصد دارد تا تیگو 9 را در دو نسخه 5 و 7 نفره به بازار عرضه کند. ابعاد این کراس‌اوور بزرگ برابر با 4820/1930/1699 و فاصله بین دو محور 2820 میلی‌متر است که در برابر تیگو 8 پرو با 4745/1860/1745 و فاصله بین دو محور 2710 نوید کابینی جادارتر و دلبازتری را می‌دهد. در نسخه 5 نفره فضای کابین به طرز چشمگیری زیاد خواهد بود.


مانند اکثر خودروهای روز تولید شده در چین، کابین تیگو 9 نیز از دو نمایشگر 12.3 اینچ در یک قاب منحنی که به سمت راننده متمایل شده میزبانی می‌کند. کنسول میانی به لطف تریم جذاب طرح چوب، مشکی پیانویی و پارچه سفید با دوخت طلایی بسیار شیک و جذاب شده است. در این قسمت پد شارژ وایرلس برای دو گوشی، فضای ذخیره سازی، کلید چرخشی سیستم مالتی مدیا، ناب چرحشی مود رانندگی و کلیدهای لمسی گرمکن و بخارزدا شیشه قرار گرفته‌اند. مانند دیگر محصولات، در زیر این قسمت نیز یک فضای ذخیره سازی و پورت‌های خروجی در نظر گرفته شده که البته دسترسی به آنها بسیار مشکل خواهد بود.


کنسول میانی نسبت به تیگو 8 پرو بسیار خلوت‌تر شده و این به دلیل انتقال لیور دنده به ستون فرمان و دکمه استارت بر روی داشبورد مرکزی صورت پذیرفته که با این عمل، چری تیگو 9 خود را یک کلاس بالاتر نشان می‌دهد. چری در تکمیل تجمل‌گرایی و بالا بردن این خودرو، از تریم طرح وب برای داشبورد، تریم قهوه‌ای روشن برای رو دری‌ها و فرمان، قاب فلزی برای خروجی تهویه مطبوع و صندلی‌های بسیار لوکس استفاده کرده است.


نمای خارجی تیگو 9 نیز پیشرفت قابل توجهی داشته و حالا با دستگیره‌های جمع شونده، خطوط برجسته نمای کناری، ستون‌های تیره و سقف معلق، رینگ‌های 20 اینچ 10 پره آلومینیومی، چراغ‌های باریک‌تر جلو، جلوپنجره آبشاری کروم با لوگو نورانی و چراغ‌های عقب LED متصل به یکدیگر خود را از دیگر مدل‌های تیگو متمایز می‌کند.


این خودرو در نمایشگاه شانگهای پیش رو به صورت رسمی معرفی و نمایش داده می‌شود. قیمت پایه این خودرو 24.760 دلار در نظر گرفته شده است.

 


شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین خودروهای بازار ایران

اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها