شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان UNI-T
عرضه سه محصول چانگان توسط سایپا

 

همانطور که معاون خرید سایپا در اواخر آذر ماه سال جاری اعلام کرد، سه محصول چانگان CS35پلاس، CS55 پلاس و UNI-T در دستور کار واردات گروه سایپا قرار دارد وجهت واردات این سه محصول مجوزهای لازم از وزارت صمت توسط این خودروساز دریافت شده و ثبت سفارش لازم برای 20 هزار دستگاه خودرو نیز انجام شده است. بر اساس اخبار منتشر شده چانگان CS35 پلاس اولین وارداتی و اولین محصول جدید سایپا در بازار وارداتی‌ها است که از هفته سوم دی ماه در بورس کالا عرضه خواهد شد. فرصتی فراهم شد تا چانگان UNI-T یکی از سه محصول وارداتی چانگان را از نزدیک ملاقات کرده و با ویژگی‌های آن بیش‌تر آشنا شویم.

 

چانگان یونی‌تی سال 2017 در نمایشگاه بین المللی شانگهای به عنوان یک کانسپت با نام Yuyue معرفی شد. چانگان قصد داشت تا نمونه تولیدی خود را در نمایشگاه ژنو سال 2020 به صورت رسمی معرفی کند که متاسفانه با ورود ویروس کرونا، این نمایشگاه کنسل شد و چانگان این کراس‌اوور جذاب را در چین به صورت بسیار ساده معرفی و آن را از ژوئن همان سال به بازار عرضه کرد.

 

این خودرو اولین نمونه از سری Uni چانگان به حساب می‌آید که تولید شد و پس از آن یونی کی و یونی وی تولید شدند. این خانواده در ادامه راه پتانسیل آن را دارد که مانند اکسید تبدیل به یک زیر برند مجزا از چانگان شود.

می‌توان گفت، زبان طراحی جدید چانگان با Uni-T معرفی و وارد سبکی جدید شد. نمای جلو به واسطه جلوپنجره یکپارچه با مش‌های تکه‌ای و فرم زاویه دار آن، به همراه چراغ‌های دیلایت باریک که شبیه به تیک می‌ماند؛ چهره‌ای شیطانی و اسپرت را ایجاد کرده است که بیننده را در نگاه اول مجذوب خود می‌کند. خطوط برجسته و نرم نمای جانبی به همراه تکنیک طراحی سقف معلق و رینگ‌های تیره 20 اینچ هماهنگی بسیاری با دو نمای دیگر دارد.

 

همان نمای جسورانه و اسپرت که در جلو خودرو مشهود است در نمای عقب نیز به واسطه چراغ‌های باریک و شکسته، خطوط تیز و برجسته، خروجی‌های اگزوز دوبل ذوزنقه‌ای و دفیوزر پلاستیکی (با چراغ مه شکن شبیه به خودروهای فرمول یک) دیده می‌شود. البته ناگفته نماند که مهمترین نکته‌ای که در نمای عقب یونی‌تی به چشم می‌آید، اسپویلر دو تکه V شکل یکپارچه است که اشاره به روح اسپرت و پرفورمنس این کراس‌اوور کامپکت کوپه دارد.

 


برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، کابین یونی‌تی نیز با نمای خارجی آن هماهنگ و جذاب طراحی شده تا مالک پس از سوار شدن دچار دو گانگی نشود. نمایشگر دو تکه، فرمان D کات، تریم دو رنگ کابین، کلید‌های تهویه مطبوع و کنسول مرکزی با لیور دنده خاص و مدرن از ویژگی‌های کابین Uni-T به حساب می‌آیند.

 

در بخش پیشرانه نیز دو گزینه برای این Changan در نظر گرفته شده است؛ یکی از نوع ۱.۵ لیتری توربو 177 اسب‌بخاری که توان تولید ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد و دیگری از نوع ۲.۰ لیتری توربو ۲۳۳ اسب‌بخاری با ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور. واحد ۱.۵ لیتری متصل به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بوده، با متوسط مصرف سوخت ۶.۱ لیتر در صد کیلومتر، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت را دارد. واحد ۲.۰ لیتری اما به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده که متوسط مصرف سوخت آن را به صدی ۶.۷ لیتر می‌رساند و می‌تواند تا ۲۱۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. نسخه‌ای که سایپا برای بازار ایران  در نظر گرفته، نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ است.

لازم به ذکر است که جعبه‌دنده 7 سرعته به کار رفته در این محصول قابلیت تعویض دستی یا تیپ‌ترونیک ندارد. 


ورود و استارت بدون کلید، اتوهلد، ترمز پارک برقی، تنظیم برقی صندلی راننده، سقف پانورامیک، تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه‌های برقی با گرمکن، حالت‌های رانندگی نرمال، اسپرت و اکو، کروزکنترل، نویگیشن، تشخیص و اجرای فرامین صوتی و سیستم دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب از جمله امکاناتی هستند که چانگان در مجهز ترین تیپ تجهیزاتی Uni-T ارائه می‌دهد.

 

نظر دهید


در همین زمینه