شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پیکاپ G9 بهمن موتور
در شانزدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان

 

 شرکت بهمن موتور در نمایشگاه خودرو اصفهان از محصول جدید خود که یک پیکاپ غول پیکر است رونمایی کرد. این محصول بهمن G9 نام دارد و یک پیکاپ دو کابین دو دیفرانسیل از شرکت ZX Auto چین است. پیش از این بهمن موتور سابقه همکاری با این خودروساز چینی را در عرضه پیکاپ کاپرا داشته است.

 

همانطور که در تصاویر مشخص است، پیکاپ بهمن G9 دارای جثه بسیار بزرگی است که یک مشخصه اصلی برای شناسایی و البته محبوبیت آن به شمار می‌رود. این سبک در طراحی پیکاپ‌های بزرگ و غول پیکر بیش‌تر در محصولات آمریکایی مانند پیکاپ‌های رم، شورولت، فورد و... مشاهده می‌شود. 

 

پیکاپ بهمن G9 دارای طول حدود 5 متر و 40 سانتی‌متر، عرض 2 متر و 4 سانتی‌متر و ارتفاع یک متر و 96 سانتی‌متری است و فاصله بین دو محورش هم به 3 متر و 23 سانتی‌متر رسیده است. این ابعاد در کنار جرم خالص 2060 کیلوگرمی به خوبی نشان دهنده جثه بزرگ و پرابهت این پیکاپ است.

 

حوض بار پیکاپ بهمن G9 دارای ابعاد یک متر و 70 در یک متر و 53 در 51 سانتی‌متر است. این فضای کاملا مطلوب برای حمل بار در کنار دو کابین بودن این پیکاپ باعث شده این محصول هم برای حمل سرنشین و هم برای مصارف تجاری مناسب و ایده‌آل به نظر برسد.

 

 

مشخصات فنی

در بخش قوای محرکه که یک مشخصه مهم برای پیکاپ‌های فول سایز آقرودی به شمار می‌رود، پیکاپ بهمن G9 به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 195 اسب بخار قدرت در دور 4000 تا 5500 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 360 نیوتن متر را دارا است. 

 

توان تولیدی این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته ساخت ZF آلمان و همچنین سامانه دو دیفرانسیل ساخت شرکت بورگ وانر به هر دو محور خودرو منتقل می‌شود. این سامانه دو دیفرانسیل دارای حالت‌های دو دیفرانسیل سبک و سنگین است که به صورت الکتریکی تنظیم می‌شوند.

 

بیشینه بار قابل حمل توسط پیکاپ بهمن G9 علاوه بر ظرفیت سرنشین‌ها، 500 کیلوگرم اعلام شده و این پیکاپ آفرودی دارای زاویه حمله و زاویه خروج به ترتیب 27 و 28 درجه‌ای است.

 

تجهیزات رفاهی و ایمنی

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر بزرگ 12 اینچی لمسی، فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی روی غربیلک، صفحه کیلومتر دیجیتالی، دوربین 360 درجه، 6 کیسه هوای ایمنی، سامانه‌ کنترل پایداری (ESC)، سامانه  کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، سامانه کمکی حرکت در سرازیری (HDC)، تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده و 4 جهته سرنشین جلو، گرمکن صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نورپردازی مخفی داخل کابین، کروز کنترل، سنسور نور و باران، آینه‌های جانبی برقی به همراخه گرمکن و... از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی در دسترس در پیکاپ بهمن G9 است.

 

بهمن موتور به طور رسمی زمان دقیق عرضه و قیمت پیکاپ بهمن G9 را اعلام نکرده است. اما این محصول احتمالا اواخر سال جاری و با قیمتی رقابتی به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه