شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فیات 500e 2024
بازگشت به آمریکا

 

فیات تولید و عرضه مدل 500 را در ایالات متحده متوقف کرد و تنها 500X در این کشور به فروش می‌رسد. پس از تیزرها و خبرهای متعدد، فیات تایید کرد که نسل دوم 500e به آمریکا شمالی راه پیدا خواهد کرد. فیات این بیانیه را در نمایشگاه لس‌آنجلس منتشر و اعلام کرد که این خودرو سال آینده معرفی می‌شود و در سه ماهه اول 2024 به فروش می‌رسد.


در حالیکه باید یکسال دیگر منتظر بمانیم تا فیات از نسخه آمریکایی 500e رونمایی کند، این خودروساز ایتالیایی سه نمونه تک ساخت از این مدل با همکاری جورجیو آرمانی، کارتل و بولگاری را در نمایشگاه معرفی کرد. هر سه خودرو در خارج و داخل کاملا سفارشی سازی شده‌اند و فیات از آنها به عنوان سه روح طراحی پایدار، مد پایدار و تجمل پایدار یاد می‌کند.


نسخه جورجیو آرمانی فیات 500e  با رنگ بدنه سبز/خاکستری ابریشمی، سقف پارچه‌ای با لوگو جورجیو آرمانی و رینگ‌های آلیاژی با طرح GA شناخته می‌شود. داخل کابین؛ داشبورد از جنس چوب، رگه‌های آلومینیوم و پشم میکرو شورون (micro chevron) ساخته شده و صندلی‌ها پوشیده شده از چرم Poltrona Frau هستند.


نسخه کارتل فیات 500e با رنگ بدنه آبی Yves Klein و طرح درپوش آینه‌ها و رینگ‌ها که از رنگ کروم سازگار با محیط زیست تولید شده متمایز می‌شود. الگو روی آینه‌ها، رینگ‌ها و داشبورد از Kartell’s Kabuki lamp برداشته شده که در اینجا برای ساخت آن از پلی‌کربنات بازیافتی استفاده کرده‌اند.


آخرین نمونه فیات 500e که با نام B.500 Mai Troppo معرفی شد توسط بولگاری شخصی سازی شده و رنگ بدنه‌ای موسوم به زعفرانی مرواریدی با پودر طلا دارد. رینگ‌های ستاره‌ای طلایی و مشکی با نوشته بولگاری زیر خودرو نصب شده تا تجملگرایی آن بیشتر نمایش داده شود. داخل کابین، داشبورد با طرح روسری‌های بولگاری و قاب طلایی تزئین شده که از همان طرح بر روی حاشیه صندلی‌ها نیز استفاده کرده‌اند. مرکز فرمان از سه سنگ نیمه قیمتی آمتیست، توپاز و سیترین استفاده شده است.


در خصوص مشخصات فنی نسخه آمریکا باید صبر کرد و منتظر ماند اما فیات 500e را در اروپا با یک موتور الکتریکی در جلو با خروجی 117 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور به فروش می‌رساند. یک نسخه پرفورمنس از آبارث نیز 22 نوامبر در این نمایشگاه معرفی می‌شود که باید امیدوار باشیم تا به آمریکا راه پیدا کند. این خودرو از دو ظرفیت باطری 24 و 42 کیلووات ساعت بهره می‌برد که بُرد پیمایش آنها به ترتیب 185 کیلومتر و 320 کیلومتر در چرخه WLTP عنوان شده که احتمالا با استاندارد EPA عدد کمتری به ثبت می‌رسد.


لازم به ذکر است که در اروپا فیات 500 با پیشرانه درونسوز نیز تولید می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه