شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - 500e آبارث
صفر تا صد 7 ثانیه

 

زیرشاخه پرفورمنس فیات که آن را با نام آبارث می‌شناسیم، نسخه بنزینی 500 را برای سال 2023 به روز کرده و حالا به سراغ نسخه الکتریکی این هاچ‌بک جذاب آمده تا روح اسپرت خود را به کالبد این مدل نیز بدمد و آن را سریع‌تر از قبل کند.


به صورت کلی، فیات 500e از یک موتور الکتریکی در جلو استفاده می‌کند که محور جلو را به حرکت درمی‌آورد که 118 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با تغییرات آبارث بر روی این خودرو خروجی این هاچ‌بک بی‌نظیر به 155 اسب‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور رسیده که 38 اسب‌بخار و 15 نیوتن‌متر افزایش را تجربه کرده است. با این تغییرات، 500e آباراث می‌تواند طی مدت زمان 7 ثانیه (دو ثانیه سریعتر از نسخه عادی) از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. طی تست‌های این شرکت، 500e در پیست آلفارومئو 1 ثانیه سریع‌تر از نسخه قدرتمند 695 بود.


500e تقویت شده از دو باطری بزرگتر به حجم 42 کیلووات ساعت بهره می‌برد که طی مدت زمان 5 دقیقه می‌تواند انرژی مورد نیاز برای مسافت 40 کیلومتر را تامین کند. برای رسیدن به 80 درصد ظرفیت باطری 35 دقیقه زمان نیاز است.


در کنار این خودرو، یک نمونه تولید محدود و فول آپشن با نام Scorpionissima تولید خواهد شد. تنها 1949 دستگاه که اشاره به سال تاسیس این شرکت دارد از این نمونه ساخته می‌شود. خریداران می‌توانند این نمونه را با رنگ‌های Acid Green paint و Poison Blue که هر دو از گرافیک‌های خاص بر روی بدنه سود می‌برند تهیه کنند. رینگ‌های منحصر به فرد 18 اینچ آلومینیومی، سقف شیشه‌ای، شیشه عقب دودی، پدال‌های فلزی اسپرت و رکاب‌های در فلزی از مهمترین امکاناتی است که بر روی این خودرو نصب می‌شود.


داخل کابین؛ صندلی‌های گرم شونده با پشت سری یکپارچه که روی آن لوگو آبارث با رنگ سبز اسیدی گلدوزی شده، سرنشینان را از طرفین در بر می‌گیرند و از جنس آلکانترا هستند. نمایشگر 10.2 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی با اپل کار پلی و اندروید اتو، نمایشگر 7 اینچ پشت فرمان، چراغ‌های جلو و برف پاک‌کن اتوماتیک، ورود بدون کلید، پد شارژ وایرلس، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی JBL و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برخی از امکانات این هاچ‌بک تند و تیز را تشکیل می‌دهد. مانند بسیاری از خودروهای برقی، یک صدای مصنوعی که تداعی کننده پیشرانه درونسوز است برای این خودرو در نظر گرفته شده که می‌توان آن را فعال و غیر فعال کرد.


نسخه فیات 500e آبارث تنها به صورت هاچ بک سقف ثابت عرضه نمی‌شود و می‌توان آن را با سقف پارچه‌ای جمع شونده نیز سفارش داد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه